به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه اظهار کرد: در این راستا فرماندهی انتظامی با حضور فعال در معابر و اماکن عمومی، مراکز تجاری، پارک ها و تفرجگاه ها و . . . نسبت به تذکر و هشدار لازم به شهروندانی که روزه خواری می کنند اقدام کند.

وی ادامه داد: افرادی که تظاهر به روزه خواری می کنند و یا پوشش نامتعارف و کشف حجاب در واحدهای صنفی و اماکن عمومی دارند با رعایت ضوابط قانونی و شرعی و مستندسازی به مراجع قضایی معرفی شوند.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: معاونت ارجاع دادسرای مرکز استان هم موظف است پرونده‌های مربوط به تظاهر به عمل حرام و روزه‌خواری در انظار و اماکن عمومی را به صورت روزانه و به قید فوریت به شعبه دادستانی (به عنوان شعبه تخصصی) ارجاع کند و شعبه دادستانی نیز موظف به رسیدگی روزانه و فوری می باشد.

وی با تاکید بر لزوم تقویت امنیت پارک ها و تفرجگاه ها برای حضور مردم در زمان افطار و پس از آن خاطرنشان کرد: با این اقدام شهروندان روزه دار می توانند ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی با خیال آسوده و احساس امنیت کامل، فرصت مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت داشته باشند.

کرمی با بیان اینکه باید با گران فروشی واحدهای صنفی در این ایام برخورد شود، گفت: اتاق اصناف با همکاری سایر دستگاه های ذیربط به واحدهای صنفی گرانفروش و آن دسته از واحدهای صنفی که حرمت و شئون ضروری ماه رمضان و همچنین دستورالعمل های مرتبط با کرونا را رعایت نمی کنند، تذکر و هشدار داده و برخورد قانونی کند.
دادستان کرمانشاه اضافه کرد: همچنین پلیس نظارت بر اماکن نسبت به برقراری گشت‌های انتظامی در طول شبانه روز در سطح شهر اقدام، و ضمن تعیین مکان های مشخص و دارای مجوز برای خدمات رسانی به مسافران بر حفظ شئونات ماه مبارک رمضان در مکان های فوق نظارت کند. بنابراین کلیه صاحبان واحدهای پذیرایی ملزم هستند ضوابط و مقرراتی که با همکاری اتاق های اصناف، اتحادیه های صنفی و ناجا تدوین شده را رعایت کنند و در صورت عدم رعایت مراتب، پلیس قاطعانه با واحدهای صنفی متخلف برخورد و ضمن پلمپ آنها، نسبت تشکیل پرونده قضائی برای مالکان آن اقدام می کند.

وی یادآودشد: با توجه به افزایش حجم ترافیک در ساعات افطار، نیروهای راهور با حضور فعال در صحنه و با تمرکز بر هسته مرکزی شهر، بازار و مراکز خرید، علاوه بر کنترل و روان سازی ترافیک، زمان رسیدگی به تصادف ها و حوادث رانندگی را کاهش دهد.

به گفته این مسئول قضایی با هماهنگی فرماندهی انتظامی افرادی که داخل خودرو اقدام به کشف حجاب و روزه‌خواری می‌کنند جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی تحویل داده می شوند.

وی با تاکید جلوگیری از افزایش قیمت اقلام مصرفی مردم در این ایام اعلام کرد: همچنین ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و فرودگاه کرمانشاه ضمن ارائه تسهیلات لازم و اختصاص مکان مناسب برای رفاه حال مسافران با رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، نسبت به ترویج و تبلیغ فرهنگ روزه داری در فرودگاه، پایانه های حمل و نقل مسافر و . . . اقدام و با همکاری فرماندهی انتظامی از حرمت شکنی در این مراکز جلوگیری کنند.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد:شهرداری ضمن فضاسازی‌های محیطی در محتوای آیات، احادیث و متون زیبای مرتبط با ماه رحمت الهی در سطح شهر، نسبت به برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های فرهنگی – مذهبی، آموزش های قرآنی، تعالیم دینی و . . . به خصوص در پارک ها و بوستان ها اقدام کند.

کرمی در پایان یادآورشد: توصیه می شود استانداری ممنوعیت استفاده از بودجه بیت المال جهت هزینه های سنگین افطاری ها را به تمامی دستگاه های دولتی ابلاغ کند.