شماری از احزاب و جریان‌های فرهنگی افغانستان، جنایت ترور علمای دینی در حرم رضوی (ع) را به شدت محکوم کردند.
کد خبر: ۱۳۶۰۹۲۸
به گزارش جام جم آنلاین، سید «جواد حسینی» رئیس حزب عدالت و توسعه افغانستان در پیامی در واکنش به هتک حرمت صحن حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و شهید و زخمی شدن سه نفر از طلاب و علمای دینی در یک حمله تروریستی اعلام کرد: این رخداد تروریستی بار دیگر نشان داد که کور اندیشی، افراط گرایی و تکفیرگرایی مرز و بوم نمی‌شناسند، جهان اسلام باید با این پدیده شوم مبارزه جدی کنند و این بلای خانمانسوز را از جامعه اسلامی دور کنند.

حسینی شهادت و زخمی شدن سه روحانی خدوم را به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران و خانواده شهید و مجروحان این حمله تسلیت گفته است.
حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان افغانستان نیز در پیامی اعلام کرد: حادثه حمله فرد یا افراد مشکوک به زوار حضرت امام رضا (ع) آن هم در یکی از صحن‌های متبرکه حرم مطهر آن حضرت و شهید و زخمی شدن سه روحانی خدوم، قلب هر انسان آزاده را می‌فشارد و حزن و اندوه سنگین وجود هر مسلمانی را فرا می‌گیرد و اشک ماتم امت مسلمه را سرازیر می‌کند، شکل گیری چنین جنایتی در امن‌ترین محیط مذهبی شیعیان به شدت تکان دهنده و سوال برانگیز است و توجه را به سمت وجود دسیسه و توطئه عمیق و خطرناک سوق می‌دهد و نشان از برنامه ریزی دقیق و منظم دارد تا دشمنان اسلام از این حادثه بهره لازم را ببرد.

وی تصریح کرد: جای شکی نیست که عوامل این حمله به زودی از سوی نهاد‌های امنیتی ایران و دست‌های پشت پرده و اهداف مورد نظر این حرکت خبیثانه و شیطانی افشا خواهد شد و عاملان مورد مواخذه قرار می‌گیرند.

محمد محقق رئیس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان نیز در پیامی، حمله تروریستی به طلاب و روحانیون در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) را به شدت محکوم کرد.

محمد محقق در این پیام تصریح کرد:حمله عناصر افراطی و تکفیری بر سه روحانی خدمت گذار در صحن حرم حضرت ثامن الحجج (ع) مایه اندوه بزرگ است، این حمله تروریستی را که از یک طرف خون روحانیون خدمتگذار ریخته شد و ازسوی دیگربه حرم ملکوتی امام رضا (ع) هتک حرمت شد، به شدت محکوم می‌کنم.
محقق این مصیب را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و خانواده‌های شهید و مجروحان تسلیت گفت.

«نجیب بارور» یکی از چهره‌های فرهنگی افغانستان نیز در پیامی اعلام کرد: این عمل، شرم آور‌ترین عمل تروریستی است که فقط در افکار برده‌های استخباراتی بروز پیدا می‌کند، مردمان این سرزمین مشترکات هزاران ساله دارند و برادرهیچ گاه به برادر حمله نمی‌کند.
 
منبع: خبرگزاری صداو سیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها