ترکیب انجیر و روغن زیتون، به عنوان یک داروی طبیعی شگفت انگیز در میان پزشکان طب سنتی مورد توجه بوده است.
کد خبر: ۱۳۶۰۸۰۷

به گزارش جام جم آنلاین، انجیر از جمله میوه‌هایی که خوردن آن همیشه لذت بخش است. این میوه خواص فراوانی دارد.

در صورتی که این میوه به همراه روغن زیتون مخلوط شود، دارای خاصیت بی نظیری می‌شود. این ترکیب توسط ابن سینا برای حل مشکلات فراوانی تجویز می‌شده است.

وقتی یاد گرفتید که روغن زیتون و انجیر را به صورت پخته شده چگونه مصرف کنید، فورا برای تهیه آن اقدام کنید. با این حال، ایده خوبی است که قبل از امتحان این دستور غذا با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

روغن زیتون و انجیر که نقش مهمی در درمان بسیاری از مشکلات سلامتی دارند، چه فوایدی دارند و چگونه تهیه می‌شوند؟ در این جا فواید مخلوط معجزه آسای ابن سینا، درمان روغن زیتون و انجیر را برای شما گردآوری کرده ایم.

انجیر و روغن زیتون از خوراکی‌های است که خداوند به آن ها سوگند خورده است؛ پس نوعی خوراکی است که در نوع خود شفا است. وقتی این دو غذا را کنار هم مدتی می‌گذاریم مخلوطی شفابخش پدید می‌آید.

انجیر خشک حاوی سطوح بالایی از کلسیم و فسفر است و به تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. به لطف پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در آن، به تجدید سلول‌ها کمک می‌کند.

انجیر به دلیل محتوای فیبری که دارد یبوست را تسکین می‌دهد. به روده‌ها اجازه حرکت سریع می‌دهد. روغن زیتون سطح داخلی روده را بازسازی می‌کند.

روغن زیتون اصطکاک بین مفاصل را کاهش می‌دهد و به حرکت سالم مفاصل کمک می‌کند.

باروری را در زنان افزایش می‌دهد و باردار شدن را آسان می‌کند. به بهبود عفونت گلو و کاهش سرفه کمک می‌کند. انجیر خشک با داشتن مواد معدنی و ویتامین‌ها از سلامت قلب محافظت و تقویت می‌کند.

درمان انجیر خشک و روغن زیتون حاوی ویتامین B۲ باعث تقویت حافظه و سیستم عصبی می‌شود.

خواص ترکیب انجیر خشک و روغن زیتون

انجیر خشک با محتوای معجزه آسایی که دارد به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک می‌کند. درمان انجیر خشک و روغن زیتون حاوی کلسیم و فسفر باعث تقویت استخوان‌ها و سلامت دندان‌ها می‌شود و از پوکی استخوان محافظت می‌کند.

انجیر خشک نیاز به شیرینی را به طور طبیعی برطرف می‌کند و سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و به کاهش وزن کمک می‌کند.

به دلیل داشتن فیبر غنی، سیستم گوارش را تنظیم می‌کند. غذا‌های سرشار از فیبر از انواع سرطان مانند سرطان روده بزرگ پیشگیری می‌کنند.

مصرف انجیر خشک که سرشار از آهن است به افراد مبتلا به کم خونی یا سرماخوردگی توصیه می‌شود. انجیر منبع غنی ویتامین‌های A، E، K و به ویژه ویتامین‌های گروه B است. انجیر توانایی جلوگیری از افزایش قند خون را دارد، قند خون را تنظیم می‌کند.

طرز تهیه انجیر خشک و روغن زیتون

برای بیماران مبتلا به آسم و سرفه مصرف دو عدد انجیر خشک خیسانده در روغن زیتون خالص و طبیعی برای مدتی قبل از صبحانه توصیه می‌شود. اگر این درمان حداقل شش ماه ادامه یابد و بدون وقفه اعمال شود، یک روش درمانی عالی برای مشکلات سرفه و آسم است.

مواد لازم:

-۲۵۰-۳۰۰ گرم انجیر خشک ارگانیک

-۱ لیتر روغن زیتون خالص

-ظرف شیشه‌ای

دستور تهیه:

ابتدا انجیر‌ها را بشویید و آبکش کنید و به صورت مکعبی خرد کنید.

سپس انجیر‌ها را در ظرف شیشه‌ای بریزید.

آن قدر با روغن زیتون پر کنید تا از روی آن رد شود.

دهانه ظرف خود را ببندید و به مدت ۵ روز در مکانی تاریک بگذارید.

سپس دو تا سه عدد دو بار در روز صبح و عصر مصرف کنید. (وقتی انجیر‌ها تمام شد، می‌توانید انجیر‌های جدید را به روغن زیتون اضافه کنید و به همین ترتیب تهیه کنید.)

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها