سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: ایران برای صعود از گروه B مسابقات به اندازه کافی تیم خوبی است و تلاش می کنیم این اتفاق برای اولین بار رخ دهد.
کد خبر: ۱۳۶۰۳۳۴

به گزارش جام جم آنلاین، دراگان اسکوچیچ پس از برگزاری مراسم قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر و هم گروهی تیم ملی فوتبال کشورمان با انگلیس، آمریکا و برنده دیدار پلی‌آف اسکاتلند و اوکراین/ ولز در گروه دوم این رقابت‌ها اظهار داشت: گروه بهترین است یا بدترین؟( به شوخی) همه تیم‌ها در جام جهانی خوب هستند. در گروه ما انگلیس تیم خوبی است اما سایر تیم‌ها نیز جنگنده هستند.

وی در مورد اینکه آیا تیم ملی با این قرعه می‌تواند از گروهش صعود کند، گفت: تلاش می‌کنیم. همیشه می‌گوییم ما امیدوار هستیم و به اندازه کافی تیم خوبی هستیم. باید تلاش کنیم برای اولین بار این اتفاق بیفتد. حریفان بازیکنان بزرگ‌تری دارند اما بازیکنان ما هم می‌خواهند توانایی‌های خود را نشان بدهند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره بزرگ‌نمایی حریفان در این گروه توضیح داد: نه اینگونه فکر نمی‌کنم. مقابل بحرین و عراق توانایی‌های خودمان را نشان دادیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار رسانه خارجی مبنی بر اینکه آیا ایران می‌تواند از گروهش صعود کند، پاسخ داد:‌ می‌خواهیم نسبت به قبل نتیجه بهتری بگیریم و از گروه‌مان صعود کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه آیا می‌داند رابطه ایران و آمریکا چگونه است، گفت: به این مسائل اهمیتی نمی‌دهم و فقط درباره فوتبال فکر می‌کنیم. البته داستان‌هایی در این بین وجود دارد اما به آن فکر نمی‌کنیم.

اسکوچیچ درباره اینکه ترجیح می‌دهد از بین سه تیم حاضر در مرحله پلی آف جام جهانی از قاره اروپا یعنی ولز، اسکاتلند و اوکراین کدام تیم به جام جهانی صعود کند، توضیح داد: کیفیت همه تیم‌ها یکسان است. اسکاتلند، ولز و انگلیس از فوتبال مشابهی می‌آیند. منتظر باشید تا ببینیم چه پیش می‌آید و کدام تیم صعود می‌کند.

وی درخصوص رویای هواداران فوتبال ایران برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی، اظهار داشت: من هم این رویا را دارم. هدف من و بازیکنانم است و انگیزه زیادی داریم.

سرمربی کروات تیم ملی ایران درباره برگزاری جام جهانی در قاره آسیا، پاسخ داد: درباره آسیا حرف می‌زنیم.

اسکوچیچ درخصوص شناخت خود از گرت ساوت‌گیت، سرمربی انگلیس، گفت: بله او را می‌شناسم. فوتبال انگلیس را از دیگر حریفان بهتر می‌شناسیم و در این لحظه می‌خواهیم توانایی‌های خود را در میدان نشان بدهیم. حریفان را در روزهای آینده بهتر خواهیم شناخت.

وی درمورد اینکه تیم ملی ایران با وجود بازیکنانی مثل مهدی طارمی می‌تواند به دور بعدی جام جهانی قطر صعود کرده و تاریخ‌ساز شود، اظهار داشت: ماجرای صعود را فراموش کرده‌ایم و راه بهتری را برای آماده‌سازی تیم ملی باید طی کنیم. این موضوع خیلی مهم است. گفتم تیم ملی قدیمی ما هم تیم خوبی بود و برابر حریفانی مثل آلمان و اسپانیا بازی کرده است. می‌دانم دیدارهای سختی داریم. در جام جهانی نمی‌توان انتظار گروه آسانی داشت. به صعود از گروه هم فکر می‌کنیم و اگر فکر نکنیم غیرطبیعی است.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه آیا خودش را برای چالش سخت آماده کرده است، پاسخ داد: چالش سختی خواهیم داشت. البته همه افراد در ایران این مسئله را می‌دانند. فقط یک بازی در مقدماتی باختیم اما آن نتیجه را فراموش کردیم.

وی درمورد اینکه بازی ایران و آمریکا یک دیدار خاص است، گفت: قسم می‌خورم. هر بازی در جام جهانی ویژه است. گفتم این فوتبال است و به مسائل دیگر هم توجهی ندارم.

اسکوچیچ درباره اینکه آیا با فرد کناری‌اش (حمید استیلی) درباره بازی فوتبال صحبت می‌کند، توضیح داد: بله. درباره مسائل فوتبال صحبت می‌کنیم اما من سرمربی تیم هستم و تمرکزم روی مسائل فنی تیم ملی ایران است.

سرمربی تیم ملی ایران درباره اینکه آیا می‌خواهد قبل از دیدار با آمریکا بازیکنان دو تیم به همدیگر گل بدهند، گفت: نه می‌خواهم فوتبال خوبی بازی کنیم. فقط درمورد مسائل فوتبالی صحبت می‌کنم.

وی درمورد اینکه چگونه 15 بازی را بدون باخت در تیم ملی ایران پشت سر گذاشت، توضیح داد: در موقعیت سختی بودیم و انگیزه بسیار خوبی برای رسیدن به جام جهانی داشتیم.

اسکوچیچ درپاسخ به سوال خبرنگار ایرانی مبنی بر اینکه تیم ملی نیاز به برگزاری بازی‌های دوستانه خوب دارد، گفت: منتظر برنامه ریزی برای دیدارهای تدارکاتی هستیم تا بهترین آماده‌سازی را برای تیم ملی داشته باشیم. قطعا در این مورد با فدراسیون فوتبال ایران صحبت کرده‌ام.

وی درباره اینکه قرار است تیم ملی با کدام تیم‌ها دیدار دوستانه داشته باشد، عنوان کرد: گفتم باید دید در آینده چه می‌شود و می توانیم با کدام تیم‌ها بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درمورد اینکه پس از باخت به کره جنوبی آیا روزهای سختی را پشت سر گذاشت، پاسخ داد: خیر. تمرکز من روی کارم بود و این هم بخشی از مربیگری فوتبال است. باید این مسائل را مدیریت کنم.

اسکوچیچ درخصوص اینکه گروه ایران بهتر از دیگر تیم‌های آسیایی است، گفت: نه هیچ گروهی بدتر یا بهتر از گروه دیگر نیست. این مسابقات جام جهانی است.

وی درباره حالت دیپلماتیک داشتن گروه ایران، توضیح داد: من مربی فوتبال هستم و تمرکزم روی فوتبال است. سیاستمدار نیستم.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها