سرپرست اداره‌کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش پرورش تشریح کرد:

چگونگی نظارت بر فرآیند آموزش‌ های حضوری مدارس از ۱۴ فروردین

سرپرست اداره‌کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش پرورش، از نظارت بر فرآیند آموزش‌ های حضوری مدارس از ۱۴ فروردین، در سه سطح مدرسه، منطقه و ستاد خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۹۹۸۱

به گزارش جام جم آنلاین و بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید مجتبی هاشمی در جلسه مشترک شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش با مدیران‌کل استان‌ها و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سراسر کشور که با موضوع آموزش حضوری مدارس برگزار شد، اظهار کرد: در راستای کمک به آموزش های حضوری و هماهنگی بیشتر در جمع‌آوری اطلاعات واقعی و دقیق از مدارس، کار نظارت بر فرآیند آموزش های حضوری از روز ۱۴فروردین ماه در استان‌ها و مناطق کشور آغاز خواهد شد.

وی در خصوص اجرای نظارت ها از سوی بازرسین وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مصمم هستیم نظارت در سطح استان را با راهبری بازرسین حوزه ستادی انجام دهیم؛ لذا در ابتدای ورود تیم‌های نظارت و ارزیابی حوزه ستاد به استان، جلسات توجیهی با تیم های نظارتی استان برگزار خواهد شد.

هاشمی از انجام فعالیت نظارت و ارزیابی در مدارس به صورت خوداظهاری و مشارکتی خبر داد و افزود: با توجه به شیوه نامه های ابلاغی و تقویت مشارکت همه حوزه ها در امر نظارت، تلاش می کنیم تا نظارت و فرآیند ارزیابی در سه سطح مدرسه، منطقه و ستاد انجام و اطلاعات دریافتی از مناطق در سامانه ثبت شود.

وی اضافه کرد: پس از تهیه گزارش مدیریتی جهت راهبری فرآیندها و تدوین شاخص‌ها، این گزارش ها به منظور رتبه‌بندی استان‌ها، به وزیر آموزش و پرورش ارائه خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به حیطه‌های نظارتی، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده، نظارت بر فرآیندهای مرتبط با آموزش حضوری، تمهید مقدمات آن و ارزیابی نتایج مبتنی بر فرآیند مذکور، حیطه هایی است که مورد نظارت و ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: انتخاب استان‌ها و مناطق بر اساس اطلاعاتی است که در گزارش‌ های خود اظهاری مدارس، ارائه شده است بنابراین فرآیند نظارت در محل مورد نظر به‌ صورت اتفاقی و بر اساس تشخیص بازرسین انجام می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها