وزیر خارجه قطر در مصاحبه‌ای تایید کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان بخشی از ساختار نظامی ایران قبول دارد و به آن احترام می‌گذارد.
کد خبر: ۱۳۵۹۹۵۱

به گزارش جام جم آنلاین، «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت: «ایران همسایه ما است و هر اتفاقی که در آن جا می‌افتد یا به ایران مربوط می‌شود بر قطر هم تاثیر می‌گذارد. ما می‌خواهیم پایان مذاکرات (احیای) برجام را ببینیم.»

وزیر خارجه قطر اعلام کرد امیدوار است تحریم‌ های اقتصادی که علیه ایران اعمال شده برداشته شود.

وی همچنین در مورد تحریم سپاه پاسداران انقلاب ایران و قرار گرفتن آن در لیست گروه‌هایی که به زعم آمریکا تروریستی هستند، گفت: «ما معتقدیم سپاه پاسداران ایران بخشی از ساختار رسمی نظامی کشور ایران است و باید به این ساختار احترام گذاشت».

وی توافق هسته‌ای را برای منطقه و ثبات آن مهم ارزیابی کرد و تایید کرد قطر خواستار بازگشت طرف‌های توافق به برجام است و در این خصوص گفت: ما سعی می‌کنیم به این فرآیند کمک کنیم. ما به طور موثر یا رسمی بین کشور‌ها میانجی‌گری نمی‌کنیم، اما سعی می‌کنیم کشور‌های طرف توافق را به یکدیگر نزدیک کنیم.

وزیر خارجه قطر در خصوص سفر ابراهیم رئیسی به قطر نیز اعلام کرد این کشور خواهان بهبود روابط ایران و منطقه بوده و معتقد است گفتگو میان ایران و شورای همکاری ضروری است. کشور‌های شورای همکاری ملاحظات خود را در مورد ایران دارند و ایران نیز همینطور.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها