شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه های صهیونیستی گزارش داد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در نشست چندجانبه نقب از ایران به عنوان عنصری اساسی در منطقه یاد کرده است.
کد خبر: ۱۳۵۹۹۴۳

به گزارش جام جم آنلاین، شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه های صهیونیستی از اظهارنظر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پیرامون ایفای نقش ایران به عنوان عنصری اساسی در منطقه خبر داد.

بر اساس این گزارش، رسانه های صهیونیست اعلام کردند که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در نشست چندجانبه نقب به شرکت کنندگان در این نشست گفته است که ایران با توافق یا بدون توافق عنصری اساسی در منطقه است.

این خبر در حالی است که وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه چند سال پیش حتی تصور برگزاری نشستی شبیه النقب غیرممکن بود، گفت که برای مقابله با چالش‌های امنیتی ناشی از ایران و متحدانش با شرکای خود همکاری می‌کنیم.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا پس از پایان نشست شش جانبه النقب در کنفرانس خبری مشترک گفت: در چند وقت اخیر سفرهای چندجانبه و توافقات مشترکی صورت گرفته است که ملت‌ها محور اساسی آن بوده‌اند. ما در گذشته از این روند که روابط را به سوی بهتر شدن پیش می‌برد، حمایت کرده‌ایم و در آینده نیز از آن حمایت خواهیم کرد.

بلینکن ضمن محکوم کردن عملیات الخضیره تصریح کرد: چند سال پیش حتی تصور برگزاری چنین نشستی غیرممکن بود.

وی در ادامه با تکرار ادعاها علیه ایران گفت: برای مقابله با چالش‌های امنیتی مشترک ناشی از ایران و متحدانش با هم همکاری خواهیم کرد.

بلینکن در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: توافقات آبراهام (توافق عادی سازی) جایگزین ضرورت پیشرفت در مذاکرات با فلسطینی‌ها نیست. امیدوارم دیدارها و نشست‌های ما منجر به ایجاد یک واقعیت مثبت شود و در زندگی فلسطینی‌ها بازتاب داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: ما با اسرائیل و شرکای خود در منطقه علیه خشونت و تروریسم، منسجم هستیم و از فعالیت‌ها و رویکردهایی که اسرائیل را در کنار ملت‌های منطقه قرار دهد، استقبال می‌کنیم.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها