دانشمندان علوم دریایی در سواحل شمال شرقی ژاپن، رژیم‌ غذایی لاک‌ پشت‌ های دریایی را در ۱۵ سال گذشته بررسی کردند.
کد خبر: ۱۳۵۹۷۹۹

به گزارش جام جم آنلاین، محققان اظهار کردند: متاسفانه بسیاری از لاک‌ پشت‌ های دریایی زباله‌ های دریایی را بلعیده‌اند و بقایای هضم‌نشده آن در مدفوع حیوان مشاهده شده است.

اگرچه دانشمندان به ثبت مواد پلاستیکی در مدفوع لاک‌ پشت‌ های زنده یا در روده لاک‌پشت‌های مرده عادت دارند اما از محتوای مدفوع یک لاک‌ پشت جوان که در منطقه مورد مطالعه خود در ۱۰ اگوست ۲۰۲۱ گرفتار شده بود، شوکه شدند. این لاک‌ پشت ماسک صورت یکبار مصرف را بلعیده بود و این اولین‌بار است که محققان شواهد مستقیمی از تاثیر بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ بر لاک‌پشت‌های دریایی این منطقه کشف کرده‌اند.

تاکویا فوکوئوکا، محقق دانشگاه کشاورزی و فناوری توکیو گفت: قبل از همه‌گیری، ماسک صورت در لاک‌پشت‌های دریایی کشف نشده بود و این بلعیدن می‌تواند پیامدهای بسیاری برای این حیوانات داشته باشد زیرا بسیاری از پلاستیک‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند که می‌توانند چرخه طبیعی غدد درون ریز (هورمون) را در بدن مختل کنند بنابراین تاثیرات گسترده‌ای بر روی حیوانات دارند.

به نظر می‌رسد که این موضوع به بشریت هشدار می‌دهد که دفع غیرمسئولانه مواد در اقیانوس‌ها می‌تواند به ارگانیسم‌های دریایی بی‌گناه آسیب برساند.

اگرچه تجهیزات حفاظت فردی در محافظت از افراد در برابر شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته بسیار مهم بوده است، اما این وسایل باید به گونه‌ای دور ریخته شوند که وارد محیط‌های دریایی نشوند.

محققان قصد دارند به مطالعه چگونگی ورود زباله‌های پلاستیکی ناشی از بیماری کووید ۱۹ به محیط‌زیست همچنین نحوه انتقال آلاینده‌های آلی و مواد افزودنی از زباله‌های پلاستیکی به موجودات دریایی ادامه دهند تا آسیب‌های بیشتر را کاهش دهند.

تاکادا گفت: با ادامه همه‌گیری، استفاده از تجهیزات حفاظت فردی یکبار مصرف ادامه دارد و تا زمانی که مدیریت مناسب پسماند صورت نگیرد مواد شیمیایی مرتبط و میکروپلاستیک‌ها به زودی در انواع حیات دریایی افزایش خواهد یافت.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها