نماینده ویژه آمریکا در امور ایران:

سپاه پاسداران در چارچوب تحریم‌ ها باقی می‌ماند

وزیر خارجه عراق با بیان این که توافق هسته ای ایران به نفع عراق است، گفت: عراق همچنان به ایفای نقش در کمک به تسهیل گفت‌وگو و کاهش تنش بین واشنگتن ادامه می دهد.
کد خبر: ۱۳۵۹۷۷۹

به گزارش جام جم آنلاین، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، در مصاحبه اختصاصی با اندرو پاراسیلیتی، خبرنگار المانیتور در حاشیه مجمع دوحه، گفت: وزیر امور خارجه ایران [حسین امیرعبداللهیان] با او تماس گرفته و گفته که آنها به آخرین مرحله مذاکرات وین رسیده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که عراق چه نقشی می تواند در دیپلماسی بین آمریکا و ایران ایفا کند، گفت: ما با هر دو طرف روابط خوبی داریم و در تماس هستیم. در واقع از ابتدای مذاکرات تا کنون آنها در مورد روند مذاکره با ما صحبت می‌کنند. گاهی اوقات ما سعی می‌کنیم پیام هایی را بین آمریکایی ها و ایرانی ها منتقل کنیم.

او گفت که احیای توافق هسته ای تنش را در داخل عراق و منطقه کاهش می دهد و افزود: درگیری بین واشنگتن و ایران خود را در خاک عراق منعکس می کند. در نتیجه، ما بهای آن را می پردازیم.

فواد حسین گفت: حمله موشکی ایران به اربیل، پایتخت اقلیم کردستان در 13 مارس، احتمالاً به مذاکرات وین یا سایر مسائل منطقه ای مرتبط نبوده است. عراق اعتراض رسمی خود را به ایران نسبت به این حمله اعلام کرده و تحقیقات خود را انجام می دهد و پس از تکمیل، بحث خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها