جام‌جم چرایی افزایش نقاط بی‌دفاع تاریک در پایتخت را بررسی می‌کند

خاموشی امنیت در تاریکی شهر

امشب برای پانزدهمین سال متوالی، مردم در سراسر جهان چراغ های منازل خود را به مدت یک ساعت خاموش می‌کنند و این اقدام، بخشی از یک کمپین جهانی مردمی به نام ساعت زمین است.
کد خبر: ۱۳۵۹۷۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، ساعت زمین یک سنت سالانه است که از سوی صندوق جهانی طبیعت (WWF) در سال ۲۰۰۷ میلادی در شهر سیدنیِ استرالیا و با هدف افزایش آگاهی‌ها و متمرکز کردن توجه‌ها روی موضوع تغییرات آب و هوایی و چالش‌ های اقلیمی حاصل از فعالیت‌های بشر در سراسر دنیا، آغاز شد.

امشب نیز به رسم سال‌های گذشته در آخرین شنبه از ماه مارس میلادی (۶ فروردین)، شرکت کنندگان از بیش از ۱۹۰ کشور به مدت یک ساعت از ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به وقت محلی در هر نقطه از جهان، چراغ های اضافی منازل خود را خاموش خواهند کرد.

به گزارش سی ان ان، همچنین چراغ‌های بناهای معروف جهان از جمله خانه اپرای سیدنی، دروازه هند، مرکز رسانه های بین المللی ققنوس پکن در چین، برج میلاد در تهران، دروازه براندنبورگ در آلمان، تماشاخانه کولوسئوم در ایتالیا، برج امپایر استیت در ایالات متحده و مجسمه مسیح در برزیل در حمایت از این کمپین و اقدام نمادین خاموش خواهد شد.

ساعت زمین را چگونه سپری کنیم؟

اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اید یک ساعتی را که قرار است امشب به منظور پیوستن به کمپین ساعت زمین در خاموشی بگذرانید، چگونه سپری کنید، سایت رسمی ساعت زمین برای شما چند پیشنهاد جالب را ارائه کرده است:

- پیشنهاد اول این است که این یک ساعت را می‌توانید به همراه خانواده و دوستان خود در طبیعت، فضاهای سبز و پارک نزدیک خانه تان سپری کنید. اگر این گزینه را انتخاب می کنید حتما برای اطمینان از ایمنی خود در شب و در خارج از منزل، چراغ قوه و تلفن همراه با خود داشته باشید و از قبل نیز به دیگران اطلاع دهید که کجا می روید. به علاوه اگر خارج از خانه با دوستان یا خانواده ملاقات می کنید، لطفاً مطمئن شوید که دستورالعمل های محلی کووید ۱۹ را دنبال نمایید.

- می توانید در نور شمع آشپزی کنید و یک شام سبک و سالم و تهیه شده از مواد غذایی سازگار با محیط زیست آماده کنید. تلاش کنید در تهیه این وعده غذایی، کمترین زباله را تولید کنید و اگر کودک و نوجوانی در منزل دارید، به عنوان فرصتی برای آموزش عملیِ مطلوب، از او نیز برای مشارکت در این کار کمک بگیرید.

- پیشنهاد بعدی، انجام دادن یک بازی دست جمعی و بی خطر با دوستان و اعضای خانواده مثل بازی مار و پله است که انجام آن با حداقل روشنایی و در نور شمع امکان پذیر باشد. شاید هم با یکدیگر در روشنایی لپ تاپ خود به تماشای فیلم بپردازید.

- می‌توانید این یک ساعت را مطالعه کنید یا پادکست مورد علاقه‌تان را گوش دهید. شاید این زمان کوتاه، فرصت مناسبی برای مطالعه کردن درباره طبیعت و موضوعات جذاب حیات وحش و دغدغه‌های زیست محیطی باشد.

- یک انتخاب مطلوب دیگر برای این یک ساعت انجام حرکات سبک یوگا، مدیتیشن کردن و انجام تکنیک های آرام سازی به صورت فردی یا به صورت آنلاین و گروهی با دوستان‌تان است. همچنین می توانید یک مسابقه آنلاین گروهی را از قبل برای این ساعت آماده کنید.

- همچنین می توانید با مشارکت در یک اقدام گروهی و سازگار با محیط زیست و با رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش و کیسه‌های زباله قابل بازیافت به همراه خانواده یا دوستان خود به فضای سبز نزدیک محل زندگی‌تان رفته و در جمع‌آوری زباله‌ها همکاری کنید.

- به علاوه می توانید در نور شمع یک نقاشی خلاقانه بکشید، مخصوصا این کار برای کودکان می‌تواند سرگرم کننده و جذاب باشد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها