باطری خودرو جزء ضروری یک خودرو است. از شروع به کار ماشین شما تا شارژ کردن تلفن همراهتان در زمان پارک بودن خودرو، باتری‌ها انرژی مورد نیاز وسیله نقلیه شما را برای ادامه حرکت فراهم می‌کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که بدانید از چه زمانی باید تعویض باتری خودرو را در نظر بگیرید و همچنین برای افزایش طول عمر آن چه کاری می توانید انجام دهید. به طور متوسط ​​باتری خودرو بین 2 تا 3 سال دوام می آورد.
کد خبر: ۱۳۵۹۶۵۳

 یکی از مهم ترین عواملی که بر عمر باتری خودرو تأثیر می گذارد، آب و هوا است. یک موتور در حال کار در زیر کاپوت در حال حاضر سطوح بالایی گرما تولید می کند. در یک روز گرم و سوزان، باتری پژو 207 شما دشارژ می شود که اگر اقدامات احتیاطی مناسب در تابستان را رعایت نکنید، می تواند منجر به افزایش احتمال خراب شدن باتری شود. آب و هوای گرم می‌تواند باعث تبخیر آب الکترولیت باتری‌های خودرو شده و به ساختار داخلی باتری آسیب برساند. به همین دلیل میانگین عمر باتری در آب و هوای گرم کمتر است. بنابراین هنگام تخمین عمر باتری ماشین، شما باید آب و هوایی را در نظر بگیرید که بیشتر رانندگی خود را در آن انجام خواهید داد. یک تصور غلط رایج این است که هوای سرد باتری ماشین را از بین می برد اما این کاملاً درست نیست. باتری‌های خودرو برای روشن کردن موتور در ماه‌های زمستان باید انرژی بیشتری مصرلف کنند، اما علت اینکه بسیاری از آنها در زمستان از کار می‌افتند، بیشتر به دلیل آسیب‌هایی است که در گرمای تابستان قبلی متحمل شدند. گرمای شدید برای باتری‌ها عذاب آور است، زیرا سرعت تبخیر آب از سلول‌ها را حتی در باتری‌های مهر و موم افزایش می‌دهد، سپس سرما کاستی‌های باتری ضعیف‌تر را آشکار می‌کند. علاوه بر این که دمای پایین‌تر نیروی ذخیره شده در باتری را کاهش می‌دهد، معمولا باتری بیشتر انرژی مصرف می‌کند تا موتورهای سرد با روغن سرد و سفت شده را روشن کند.

 

پس چه کاری می توانید انجام دهید؟ خوب، اساساً هر چیزی که برای کاهش دمای باتری در نظر بگیرید. پارک کردن وسیله نقلیه خود در سایه تا جایی که ممکن است و نگه داشتن وسیله نقلیه خود در گاراژ در حالی که از آن استفاده نمی کنید، هر دو ایده عالی هستند - یا می توانید راه هایی را برای کمک به عایق بندی باتری از گرمای تولید شده در محفظه موتور بررسی کنید.

 صرف نظر از دمایی که در آن رانندگی می کنید، مراقبت صحیح از باتری خودرو می تواند به کارکردن آن کمک کند. لازم است بدانید که ماشین سواری سریع به دنبال استارت های مکرر روزانه، از شارژ کامل باتری اچ سی کراس شما جلوگیری می کند. با رانندگی مکرر و طولانی مدت، قدرت باتری ماشین خود را حفظ کنید. اگر اغلب از خودروی خود استفاده نمی کنید، سرمایه گذاری بر روی یک شارژر باتری قابل حمل خودرو را در نظر بگیرید.

باتری رانا که به طور ایمن بسته نشده باشد می تواند لرزش داشته باشد و این اتفاق به طور بالقوه منجر به آسیب داخلی و اتصال کوتاه شود. ترمینال باتری خود را به خصوص اگر اغلب در جاده های پر دست انداز رانندگی می کنید  به طور مرتب بررسی کنید  تا مطمئن شوید که به درستی و محکم در محل خود قرار گرفته است. لرزش می تواند عمر باتری ماشین شما را کاهش دهد، بنابراین ضروری است که همیشه از یک گیره باتری تایید شده استفاده کنید تا مطمئن شوید که همیشه به درستی نگه داشته می شود. اگر به طور ایمن بسته نشود، لرزش بیش از حد می تواند از طریق ایجاد اتصال کوتاه و کاهش عمر باتری.، به اجزای داخلی باتری شما آسیب برساند  این اشتباه را نکنید که مهره های گیره باتری را تا حد توان خود بیش از حد سفت کنید، زیرا ممکن است به باتری آسیب برساند! در عوض، به سادگی مهره ها را محکم ببندید تا زمانی که احساس کنید مقاومت شروع می شود، و سپس فقط برای نیم دور اضافی ادامه دهید.

 روشن نگه داشتن تصادفی چراغ های جلو و درب خودرو می تواند خسارت سنگینی به باتری خودرو وارد کند. برای اینکه فراموش نکنید، یک یادداشت بر روی داشبورد خود نصب کنید، یک یادآور برچسب روی کنترل از راه دور ماشین خود بچسبانید یا خورو را در جهتی پارک کنید که برای رسیدن به مقصد مجبور به رد شدن از از کنار چراغ‌های جلو شوید. باتری‌های خودرو زمانی که نزدیک به 100 درصد شارژ نگه داشته می‌شوند، خوشحال‌تر هستند، بنابراین روشن نگه داشتن چراغ‌های جلو یا چراغ‌های داخلی در زمانی که موتور روشن نیست، یک مشکل بزرگ است. قبل از خروج از وسیله نقلیه، همیشه مطمئن شوید که همه لوازم جانبی خاموش هستند و در حین دور شدن، مجدداً بررسی کنید که چراغ ها خاموش باشند.

 

مانند بسیاری از قطعات خودرو، اگر می‌خواهید باتری خودروی شما طول عمر بیشتری داشته باشد، نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. باتری و اتصالات را به طور دوره ای بررسی کنید تا مطمئن شوید که اتصالات ایمن و عاری از کثیفی و خوردگی هستند. باتری ها به طور معمول یک ماده پودری در جایی که کابل ها به پایانه ها می رسند تولید می کنند. پایانه های باتری اچ سی کراس مثل تمامی باتری های خودرویی دیگر، به مرور زمان خورده می شوند، اما تمیز نگه داشتن آنها از انباشتگی یک راه عالی برای افزایش طول عمر باتری ماشین شما است. پایانه های باتری را با یک مسواک آغشته به مخلوط جوش شیرین و آب بشویید تا خوردگی ها را از بین ببرید . در نهایت، پایانه ها را قبل از وصل کردن مجدد، با یک حوله تمیز خشک کنید. همچنین اسپری‌های مخصوص پاک‌کننده خوردگی، اسپری‌های محافظ ترمینال و ابزار تمیز کردن پایانه باتری وجود دارد که می‌توانید برای آسان‌تر کردن این فرآیند خریداری کنید.

وقتی دینام موتور شما کار نمی کند، عملکردهایی مانند رادیو یا تهویه مطبوع را خاموش کنید تا استهلاک کمتری در باتری شما ایجاد شود. مدت زمان طولانی بیکار بودن نیز می تواند باتری را فرسوده کند. لوازم جانبی مانند کنترل آب و هوا، گرمکن صندلی، فرمان گرم شونده، چراغ‌ها و سیستم‌های صوتی، ارتباطات و ناوبری همگی باعث تخلیه باتری خودرو شما می‌شوند. هنگام استارت زدن وسیله نقلیه خود، به ویژه در هوای سرد، مطمئن شوید که همه لوازم جانبی خاموش هستند.

باتری پژو 207 شما هر بار که ماشین خود را روشن می کنید انرژی خود را برای راه اندازی موتور مصرف می کند اما در طول سفر توسط موتور شارژ می شود. بنابراین اگر فقط در مسافت کوتاهی رانندگی می‌کنید، باتری نمی‌تواند مقدار برق از دست رفته را دوباره به دست آورد و اگر این روند را روزانه تکرار کنید، ولتاژ باتری به طور پیوسته کاهش می‌یابد تا زمانی که دیگر نتواند ماشین را روشن کند. با رانندگی مکرر و برای مدت طولانی‌تر، قدرت باتری خودرو را حفظ کنید و اگر زیاد از ماشین خود استفاده نمی‌کنید، برای کمک به حفظ ولتاژ صحیح، روی شارژر باتری سرمایه‌گذاری کنید.

یکی از بدترین کارهایی که می توانید در حق باتری خود انجام دهید این است که اجازه دهید ماشین شما بنشیند. اگر بیش از دو هفته خودروی خود را غیرفعال نگه دارید، ممکن است باتری رانا ضعیف شود، حتی اگر نسبتاً نو باشد. تخلیه عمیق مکرر ناشی از عدم استفاده می تواند به طور جدی عمر باتری شما را کاهش دهد. اگر وسیله نقلیه شما برای مدت طولانی خاموش است، از شارژ باتری استفاده کنید.

 

اگر قصد تهیه شارژر باتری را ندارید، به دینام خود زمان کافی برای شارژ کامل باتری خود با رانندگی طولانی تر بدهید. سفرهای طولانی‌تر با سرعت بزرگراه اغلب راهی مطمئن برای بالا بردن شارژ باتری شماست و در حالی که از نظر فنی این پیشنهاد کاملاً «رایگان» نیست، صرف مقداری هزینه ی  اضافی برای بنزین بسیار ارزان‌تر از پرداخت هزینه بابت خرید یک باتری جدید است !

 

باتری فقط ماشین شما را روشن نمی کند بلکه با روشن کردن احتراق، برق را به بسیاری از لوازم جانبی ارسال می کند. می توانید با خاموش نگه داشتن لوازم جانبی مختلف مانند گرمکن صندلی، شارژر تلفن و تهویه مطبوع در هنگام استارت زدن خودرو، به صرفه جویی در مصرف انرژی ذخیره شده در باتری کمک کنید.

 همچنین می توانید با اجتناب از برق دزدی به باتری خود استراحت دهید. تخلیه انگلی یا همان برق دزدی زمانی اتفاق می‌افتد که یک قطعه الکترونیکی در وسیله نقلیه شما در زمان خاموش بودن خودرو همچنان از باتری انرژی می‌گیرد. این می تواند چیزی به اندازه روشن ماندن چراغ داخلی یا چیزی بسیار مهم تر باشد، حتما قبل از پیاده شدن از ماشین خود لوازم جانبی را خاموش و از برق بکشید تا از تخلیه باتری در طول شب جلوگیری کنید و هنگام روشن کردن موتور صبح روز بعد مصرف برق را کاهش دهید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها