رئیس بخش پزشکی، بهداشت و بیوتکنولوژی شرکت توسعه فناوری پلاسما:

پلاسماتراپی و بهبود سبک زندگی؛ مرهمی بر زخم‌های دیابت

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در چند روز آینده از دستاوردهای فناوری هسته‌ای در بخش پلاسما تراپی که به سلامت، مواد غذایی و کشاورزی مرتبط است، رونمایی خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۳۵۹۶۰۲

به گزارش جام جم آنلاین، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با ویژه برنامه ایام نوروز، قرن نو- اقتصاد نو رادیو اقتصاد، گفت: مهم‌ترین بخش رونمایی از ظرفیت پلاسما تراپی بحث مرتبط با سموم پسته است که با این فناوری، آفت‌ها و مشکلات این محصول را که نقش مهمی در اقتصاد و ارز آوری کشور دارد تا حد زیادی مرتفع خواهیم کرد.

وی از دستاوردهای دیگر فناوری هسته‌ای کشورمان در حوزه تشخیص و درمان سرطان خبر داد و افزود: در بخش سرطان که مانند سونامی بسیاری از شهرها را فرا گرفته است به اکتشافات مهمی دست یافتیم که با دریافت مجوز از وزارت بهداشت وارد مرحله آزمایش بالینی می‌شویم و جزو ۵ کشور برتر جهان در این حوزه خواهیم بود و امیدواریم ضمن درمان این بیماری، عوارض ناشی از درمان این بیماری را به حداقل برسانیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کاربرد دیگر پلاسما تراپی را در درمان زخم پای دیابت دانست و افزود: دستاوردهای این بخش را نیز همزمان با سالروز فناوری هسته‌ ای در ۲۰ فروردین رونمایی خواهیم کرد.

اسلامی یاد آور شد: در بخش فناوری هسته‌ ای قابلیت‌های ویژه‌ای در حوزه اقتصاد و زندگی مردم وجود دارد که به زودی گستردگی این دامنه را برای مردم تبیین خواهیم کرد.

وی ادامه داد: علیرغم تحریم‌ها، ما در حوزه هسته‌ ای و نظامی به پیشرفت‌های زیادی دست یافتیم که به معنای تسلیم شدن آن‌ها در برابر اراده مردم ایران است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تهاجم به سازمان انرژی اتمی و برنامه‌های هسته‌ ای ایران را فوق العاده ظالمانه دانست و افزود: رژیم صهیونیستی به منظور تشدید فشارهای بین المللی به طور مدام القا می‌کند که ایران دارای انحراف است، اما ما با تلاش در جریان صنعتی و توسعه‌ای کشور و با استحکام در حال پیاده سازی برنامه‌های خود هستیم.

وی حرکت‌های هوشمندانه کشور و ایجاد تعامل صحیح را از راه‌های برون رفت از تنش‌های مصنوعی و چالش‌های موجود دانست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها