با گسترش روز افزون علم و ورود تکنولوژی به فرایند طراحی و تولید دوچرخه، انواع مختلفی از دوچرخه‌ها به وجود آمده به همین دلیل هم هر شخصی در هنگام خرید دوچرخه با گزینه‌های انتخابی بسیار متنوعی رو به رو خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۵۹۴۷۰
بررسی انواع مدل دوچرخه در سال 1401
 
برای اینکه بتوان مناسب‌ترین دوچرخه را انتخاب کرد باید با انواع دوچرخه آشنا شده و اطلاعات کافی در مورد ویژگی‌ها و کاربردهای هر کدام به دست آورد. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع دوچرخه آشنا کرده و کاربردهای هر کدام را برایتان معرفی کنیم. همراه ما باشید تا اطلاعات خود را در مورد دوچرخه‌های مختلف تکمیل کنید. در ادامه مقاله بررسی انواع مدل دوچرخه در سال 1401 همراه ما باشید.

بررسی دوچرخه جاده‌ ای

برخی از افراد این نوع دوچرخه‌ را با عنوان دوچرخه‌های کورسی و برخی دیگر آن را تحت عنوان 10speed می‌شناسند.

تایرهای دوچرخه‌های کورسی بسیار باریک است و باعث ایجاد اصطکاک کمی با زمین می‌شود. دسته‌فرمان این دوچرخه، پایین‌تر از دیگر قسمت‌ها قرار دارد و دوچرخه‌سوار برای گرفتن آن باید کمی به جلو خم شود. این نوع دوچرخه‌ها اغلب به دلیل حساسیت تایر‌ها، برای جاده‌های آسفالت و هموار مناسب هستند. برخی از برندهای این دوچرخه از مدل‌های خاص دخترانه در رنگ، زین، دسته فرمان و … که مطابق سبک دخترانه است استفاده می‌کنند.

بررسی دوچرخه کوهستان

دوچرخه‌های کوهستانی بسیار بادوام و سخت هستند که برای مسیرهای خاکی (کوهستانی) باریک ساخته و طراحی شده‌اند. برای کنترل تعادل در ناهمواری‌های کوهستانی، از تایر‌های پهن در آن استفاده شده است که قطر آنها گاهاً از 2 اینچ نیز بیشتر است. این نوع دوچرخه‌ها دارای کمک‌فنر و ترمز هیدرولیک هستند تا در مسیر‌های شیب‌دار و کوهستانی، فشار کمتری به روی دسته و چرخ‌ها منتقل شود. چرخ‌ها به طور متنوع دارای سایز 27.5 اینچ و یا 29 اینچ هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر از دوچرخه های کوهستان اینجا کلیک کنید

بررسی دوچرخه‌های ادونچر

این نوع دوچرخه یکی از جدیدترین انواع دوچرخه در دنیا است که گاهی به آنها دوچرخه‌های همه‌کاره نیز گفته می‌شود چرا که می‌تواند در انواع و اقسام شرایط مختلف مانند: شن، ماسه، و حتی آسفالت سواری خوبی دهد. این نوع دوچرخه شباهت بسیاری با دوچرخه‌های جاده‌ایی دارد و فرق اصلی این دوچرخه با دوچرخه‌های جاده‌ایی در تایرهای پهن‌تر آن است که نسبت به دوچرخه‌های جاده‌ایی، ابعاد مناسب و راحتی دارد.

در ضمن اکثر آنها به جای ترمز معمولی از ترمز دیسکی و همچنین نصب‌های اضافی برای حمل‌ کردن لوازم‌جانبی استفاده می‌کنند، تا راحتی کافی را برای دوچرخه‌سوار به ارمغان بیاورد. بسیاری از شرکت‌ها همچنین از قطعات و مدل‌های دخترانه در آن استفاده می‌کنند.

بررسی دوچرخه شهری و یا خدماتی

دوچرخه‌های شهری اساساً مجهز به ابزاری هستند که معمولاً برای هدف و یا کار خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها با توجه به هدفی که دارند در سبک‌های مختلفی ساخته و طراحی می‌شوند. می‌توانید با یک تیر دو نشان را بزنید، با انتخاب هر کدام از آنها شما هم می‌توانید ورزش کنید و هم می‌توانید کاری که به شما محول شده است را به کمک آن انجام دهید. دوچرخه‌های شهری معمولاً دارای فریم فلزی و سبک از جنس آلومینیوم و تایر‌های باریک بدون آج هستند.

بررسی دوچرخه فیتنس و یا ورزشی

دوچرخه‌های فیتنس بسیار به دوچرخه‌های شهری شباهت دارند و برای آزادی عمل دوچرخه‌سوار، هیچ نصب اضافی به روی آن قرار نگرفته است و صرفاً مناسب ورزش در شهر هستند.

بیشتر: برند ویوا یکی از بهترین برند های دوچرخه در ایران است. جهت کسب اطلاعات بیشتر از دوچرخه ویوا به برلیانس مراجعه کنید.

بررسی دوچرخه برقی

دوچرخه‌های برقی یا به صورت مخفف E_Bike، دوچرخه‌هایی مجهز به موتور برقی کوچک هستند که می‌توانند به دوچرخه‌سوار در هنگام پدال زدن کمک کند. انواع مختلفی از دوچرخه‌های برقی در دنیا وجود دارد. که موتور‌های آن در 3 حالت Hub_Drive ، Mid Drive، و Belt Drive قرار می‌گیرد تا تسمه کار انتقال نیرو را بین 2 شفت به راحتی انجام دهد.
 
 
بررسی انواع مدل دوچرخه در سال 1401

فروشگاه اینترنتی برلیانس ، بازار بزرگ دوچرخه و ماشین شارژی

آیا تا به حال لذت خرید آسان و مطمئن را تجربه کرده اید؟ مجموعه فروشگاهی برلیانس با هدف جلب اعتماد و توسعه فرهنگ فروش آنلاین، پرداخت وجه کلیه ی سفارشات در تهران را پس از بررسی سلامت فیزیکی و اصالت کالا توسط مشتری دریافت می نماید و به کل کشور ارسال می کند. به منظور تسهیل در فرآیند ثبت سفارشات، فرآیند سفارش گذاری به 3 روش آنلاین، تماس تلفنی و خرید در واتس آپ صورت می پذیرد. بازرگانی برلیانس با بیش از یک دهه فعالیت، امروز مفتخر است کلیه محصولات  را با نازل ترین قیمت، بدون واسطه و بهترین کیفیت ارائه نماید. لذا از کلیه ی خریداران محترم تقاضا می شود پس از استعلام قیمت از بازار و یا فروشگاه های همکار اقدام به خرید نمایند. ما به کیفیت و قیمت محصولاتمان ایمان داریم. 
 
 

منبع: https://brilliancce.com


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها