شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد، حملات موشکی و پهپادی نیروهای یمنی، تاج و تخت متجاوزان را سرنگون خواهد کرد و بار دیگر به آنان ثابت خواهد کرد که یمن، گورستان متجاوزان خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۵۹۳۷۹

به گزارش جام جم آنلاین، شورای عالی سیاسی یمن در جلسه امروز یکشنبه خود تاکید کرد که این کشور حامی صلح واقعی است و به دنبال تحقق آن است؛ به گونه‌ای که حفظ کرامت ملت یمن و تمام حقوق آن را تضمین کند و به تجاوزات و محاصره ناعادلانه آن پایان دهد.

پایگاه خبری انصارالله ضمن نقل بیانیه این شورا گزارش داد، دعوتهای دروغین ریاض برای صلح صادقانه نیست و مطابق معمول، مقدمه‌ای برای تشدید تنش نظامی گسترده است که در عرصه میدانی برای آن برنامه‌ریزی می‌شود تا از این طریق، یمن نابود شود.

شورای عالی سیاسی یمن خاطر نشان کرد، زمانی که تمایلات صادقانه‌ای برای صلح وجود داشته باشد، یمن نیز برای آن، ابتکار عمل معرفی خواهد داشت تا فرآیند صلح، موفقیت‌آمیز شود؛ البته دریچه ورود به این مسئله، بُعد انسانی است.

این شورا با بیان اینکه اقدامات صنعاء برای صلح است، نه تسلیم شدن، درباره ادعاهای فرستاده سازمان ملل مبنی بر نشستهای یمنی-یمنی در ریاض، تأکید کرد، هدف از این نشست، ترسیم مسیری برای حل‌وفصل سیاسی و برقراری صلح نیست، بلکه سرپوشی بر شکست این فرستاده است.

این نهاد یمنی با اشاره به تلاش فرستاده سازمان ملل برای مقصر جلوه دادن صنعاء درباره مذاکرات ریاض، گفت که این مسئول بهتر بود، مسیرهای درستی را در پیش می‌گرفت که به حل و فصل سیاسی و صلح و توقف تجاوز منتهی می‌شد.

این شورا همچنین تأکید کرد که یمن در هشتمین سال تجاوز، قویتر از قبل است و پیامهای محکمی ارسال خواهد کرد تا بینی متجاوزان را به خاک بمالد و هزینه بیشتری به خاطر تجاوز علیه ملت یمن پرداخت کنند.

شورای سیاسی یمن در پایان خاطر نشان کرد، حملات موشکی و پهپادی نیروهای یمنی، تاج و تخت متجاوزان را سرنگون خواهد کرد و بار دیگر به آنان ثابت خواهد کرد که یمن، گورستان متجاوزان خواهد بود.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امروز (یکشنبه)، جزئیات مربوط به عملیات گسترده نیروهای این کشور علیه عربستان سعودی را اعلام کرد.

یحیی سریع خبر داد که در این عملیات تعدادی از تاسیسات حیاتی شرکت آرامکوی سعودی در ریاض، «ینبع» و تعدادی دیگر از مناطق این کشور با چندین موشک بالستیک، کروز و پهپاد هدف حمله قرار گرفته است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها