ریاست اطلاعات طالبان در واکنش به اظهارات اخیر فرمانده آمریکایی اعلام کرد که داعش پروژه اشغالگران در افغانستان بود و اکنون حضور فیزیکی در این کشور ندارد.
کد خبر: ۱۳۵۹۳۶۶

به گزارش جام جم آنلاین، ریاست اطلاعات طالبان یکشنبه، (۲۹ اسفند) اظهارات اخیر مک‌کنزی فرمانده سنتکام، در مورد رشد گروه داعش و گسترش نظامی آن در افغانستان را رد کرد.

اطلاعات طالبان با رد اظهارات اخیر فرمانده پیشین ستاد فرماندهی نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا مبنی بر احتمال افزایش حملات گروه داعش شاخه خراسان در ماه‌های گرم سال در افغانستان، آن را پروژه اشغالگران در افغانستان خواند.

این ریاست افزوده، که گروه داعش به طور کامل در افغانستان از بین رفته و اکنون هیچ داعشی در هیچ نقطه‌ افغانستان حضور فیزیکی ندارد.

این واکنش طالبان در خصوص اظهارات اخیر فرمانده سنتکام مبنی افزایش حملات داعش شاخه‌ی خراسان در تابستان پیشرو بوده، که به شدت رد شده است.طالبان در این بیانیه به همسایه‌ها و جهان از عدم موجودیت علایم تهدید از سوی افغانستان به‌صورت کامل اطمینان داده است.

گفتنی است این فرمانده آمریکای امروز نیز افزایش داعش را بر گشایش دروازه‌های زندان‌ های افغانستان هنگام سقوط توسط طالبان را به این گروه نسبت داده است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها