وزیر امورخارجه روسیه در مصاحبه با شبکه خبری راشاتودی گفت: آمریکا حدود ۳۰۰ آزمایشگاه بیولوژیک در سراسر جهان ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۳۵۹۲۲۴

به گزارش جام جم آنلاین، سرگئی لاوروف در این مصاحبه با ابراز نگرانی از وجود چنین آزمایشگاه هایی در خاک اوکراین گفت: نیازمند مکانیسمی برای راستی آزمایی و تحقیقات در این زمینه در اوکراین هستیم؛ باید شفاف سازی و تضمین هایی درمورد آزمایشگاه های بیولوژیکی حاضر در اوکراین ایجاد شود.

زلنسکی خواستار ورود آمریکا به جنگ با روسیه است

وزیر امورخارجه روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: زلنسکی (رئیس جمهوری اوکراین) خواستار سوق دادن جو بایدن به این درگیری و رویارویی با روسیه است.

تحریم های مسکو به خاطر حمایت از روس های ساکن اوکراین است

لاوروف در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: ما به این خاطر با تحریم ها مجازات شدیم که به حمایت از روس های اوکراین برآمدیم.

وی یادآور شد: زلنسکی خواستار محو روس ها شده بود وی در ماه سپتامبر گذشته گفته بود اگر می خواهید روس باشید به روسیه بروید؛ اوکراین خود را آماده حمله به دونتسک و لوهانتسک کرده بود.

لاوروف : آمریکا ۳۰۰ آزمایشگاه بیولوژیک در سراسر جهان ایجاد کرده است.

وزیرامورخارجه روسیه افزود: ما به مانند همیشه آماده همکاری با توجه به احترام متقابل هستیم.

لاوروف دربخش دیگری از این مصاحبه گفت که مسکو تضمین‌های امنیتی می‌خواهد که برای روسیه، اوکراین و کل اروپا مشترک باشد.

وی در مورد عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین به این شبکه روسی گفت: هدف، غیرنظامی ساختن اوکراین است تا چنین تهدیدهایی از سوی قلمرو اوکراین متوجه روسیه نباشد، همچنین (حصول ) تضمین های مبتنی بر اصول غیر قابل خدشه مشترک امنیتی برای روسیه، اوکراین و تمامی کشورهای اروپایی است که روسیه آنرا چندین سال پیش ارائه کرد.

وزیرامورخارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که وضیت غیر عادی بین روسیه و اوکراین حل و فصل شود، اما وی همچنین هشدار داد که غرب مانع از وقوع چنین امری است.

وی تصریح کرد: من مطمئن هستم که نزدیکی تاریخی دو ملت برادر هموار و فائق خواهد شد.

دهکده آمریکایی و نه دهکده جهانی

خبرگزاری اسپوتنیک که به پوشش این مصاحبه خبری پرداخت نوشت: لاوروف درتحلیلی از شرایط کنونی جهان گفت که آمریکا به دنبال جهانی تک قطبی است که در آن هر کشوری از قوی ترین قدرت اطاعت کند.

وی تاکید کرد که چنین دیدگاهی برای دهکده جهانی متصور نیست چراکه بیشتر شبیه به یک دهکده آمریکایی خواهد بود.

اسپوتنیک افزود:لاوروف دراین مصاحبه گفت که واشنگتن جهان را بر بنابر منافع خود به حرکت و بسیج ساخته است؛ چیزی که در قیاس واقعی اکنون درمورد اتحادیه اروپا و اعضای ناتو مشاهده می کنیم.

هیچ کشوری دهکده جهانی با پاسبانی آمریکایی نمی خواهد

وزیرامورخارجه روسیه دراین مصاحبه به راشاتودی گفت: بازیگرانی هستند که هرگز زیربار دهکده جهانی با پاسبانی و کلانتری آمریکا نمی روند؛ کشورهایی همچون چین، هند، برزیل، آرژانتین، مکزیک؛ مطمئنم که چنین کشورهایی هرگز نمی خواهند در موضعی باشند تا هرآنچه آمریکا دستور می دهد که چه باید کرد، آنها تنها بله قربان گو باشند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها