معاون سیاسی نخست‌ وزیر طالبان در دیدار با نماینده سازمان ملل ضمن قدردانی از همکاری‌ها در زمینه اسکان پناهندگان، جنگ‌ های شوروی و آمریکا را دلیل مهاجر شدن افغان‌ها خواند.
کد خبر: ۱۳۵۹۰۵۴

به گزارش جام جم آنلاین، «مولوی عبدالکبیر»، امروز چهارشنبه، (۲۲ اسفند) با کمیسر عالی سازمان ملل متحد، «رامیز الاکبروف» معاون نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان و «کارلین ونبرن» رییس دفتر کمیساریای عالی در امور پناهندگان در افغانستان دیدار کرد.

طرفین در این دیدار، در خصوص فعالیت‌ها و خدمات ارزشمند کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، بازگشت باعزت مهاجرین افغان و ارائه خدمات بهتر به خانواده‌های آواره و چگونگی اسکان مجدد آنها، بحث و تبادل نظر کردند.

فلیپو گراندی، از تامین امنیت در افغانستان ابراز خرسندی کرد و بر همکاری دوجانبه برای ریشه کردن مشکل آوارگان به‌صورت دایمی در این کشور تاکید کرد.

مولوی عبدالکبیر، از زحمات آنها در قبال افغان‌ها قدردانی کرد و گفت: افغانستانی‌ها وطنشان را دوست دارند اما به دلیل جنگ‌های مداوم، آنان مجبور به ترک وطن خود شده‌اند.

وی افزود: طالبان در سراسر افغانستان امنیت را تامین کرده و امیدوار است بازگشت با عزت مهاجرین افغانستان از ایران و پاکستان فراهم شود.

مولوی عبدالکبیر، همچنین بر همکاری بیش‌تر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به آوارگان داخلی و مهاجرین افغان تاکید کرد و گفت که طالبان از حقوق افغان‌ها حمایت می‌کند.

این درحالی است که براساس گزارش رسانه‌ها بیشتر از ۵ میلیون افغانستانی در کشورهای دیگر مهاجر هستند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها