مطالعات محققان چینی نشان می دهد؛

مصرف پروتئین ریسک فشار خون بالا را کم می کند

محققان می گویند دریافت پروتئین از منابع مختلف می تواند به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا کمک کند.
کد خبر: ۱۳۵۸۸۴۹

به گزارش جام جم آنلاین، کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند علاوه بر منابع پروتئینی سنتی گوشت گاو و مرغ، غذاهای دریایی و حبوبات را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

آنها می‌گویند این تنوع می‌تواند به سلامت قلب و همچنین سلامت کلی بدن کمک کند.

طبق نتایج یک مطالعه جدید، افرادی که پروتئین خود را از منابع مختلف (چهار منبع یا بیشتر در مقابل دو منبع یا کمتر) دریافت می‌کنند، ۶۶ درصد کمتر احتمال دارد دچار فشار خون بالا شوند.

در این مطالعه اطلاعات تغذیه‌ای ۱۲۲۰۰ بزرگسال در چین از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۵ جمع‌آوری و بررسی شد.

دکتر «شیانگهو کین»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پزشکی جنوبی در گوانگژو چین، گفت: «فشار خون بالا یک مشکل عمده بهداشت عمومی است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ را در جهان افزایش می‌دهد بنابراین، شناسایی عوامل خطر قابل اصلاح عمدتاً برای تشخیص زودهنگام و پیشگیری از فشار خون بالا مهم است.»

وی در ادامه افزود: «ما حدس زدیم که مصرف انواع پروتئین‌ها به مقدار مناسب می‌تواند دریافت اسیدهای آمینه ضروری مختلف را تضمین کند.»

پروتئین شامل غذاهایی از منابع مختلف، عمدتاً پروتئین از گیاهان (حبوبات و مغزها)، ماهی، و محصولات لبنی کم‌چرب یا بدون چربی است.

به گفته محققان: «بسیاری از مردم پروتئین را با گوشت حیوانات یکی می‌دانند. اما پروتئین به خوبی در سراسر مواد غذایی توزیع شده است و تقریباً در هر چیزی حداقل به میزان کم یافت می‌شود.»

از سوی دیگر، منابع گیاهی پروتئین سرشار از مواد مغذی و فیبر هستند.

فیبر در واقع یک میکروبیوم سالم و متنوع را تغذیه می‌کند، که به نظر می‌رسد بازیگر اصلی در پیشگیری از بیماری‌های التهابی مزمن مانند فشار خون بالا باشد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها