به مناسبت «هفته جمعیت» به دغدغه های زوج های نابارور پرداخته ایم

عبور از ناباروری با درمان به‌موقع

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

میانگین سن جمعیت کشور ۱۰ سال افزایش یافته است

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میانگین سنی جمعیت کشور در ۴۰ سال گذشته ۱۰ سال افزایش داشته و نرخ رشد باروری به عدد ۱.۶۵ رسیده است.
کد خبر: ۱۳۵۸۸۱۲
به گزارش جام جم آنلاین، کمال حیدری در اولین نشست کمیته «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حیطه وزارت بهداشت» افزود: بسته شدن پنجره جمعیتی معادل از دست رفتن فرصت توسعه کشور خواهد بود.

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص جمعیت، اظهارداشت: مقام معظم رهبری تکلیف آینده کشور را افزایش جمعیت و ایجاد ثروت پایدار تعیین کرده اند و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که ناظر به اصول ۱۲۳ و ۸۵ قانون اساسی است آبان ماه توسط رییس جمهور ابلاغ شد و ۳۴ ماده از آن به حوزه سلامت مربوط می‌شود.

معاون بهداشت جهت گیری‌های اصلی این قانون را حمایت از زوج‌های جوان در آستانه ازدواج، حمایت از زوج‌های جوان در پیشگیری و درمان ناباروری، حمایت از خانواده در دوران شیردهی، حمایت از خانواده در تولد و معیشت فرزندان، حمایت از مادران شاغل و غیرشاغل، حمایت از مادران دانشجو و طلاب، اصلاح و تحول در متون و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، پیشگیری از سقط جنین غیرقانونی، تسهیلات و حمایت مالی برشمرد.

به گفته حیدری، کمیته‌های متناظر با مواد این قانون در معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت تشکیل شده و این کمیته‌ها باید نتیجه برنامه‌ها و اقدامات خود را به قرارگاه جمعیت وزارت بهداشت گزارش دهند.

وی تصریح کرد: در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز کمیته‌ای تحت عنوان حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تشکیل می‌شود.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها