عوامل متعددی بر رقم میانگین حقوق گرافیست تاثیر دارند که این عوامل می‌توانند موقعیت جغرافیایی، تحصیلات، مهارت‌ها و میزان سابقه باشند. در این مقاله، قصد داریم تا بیشتر درباره میزان دریافتی گرافیست‌ها صحبت کنیم و به شما خواهیم گفت که یک طراح گرافیک به طور متوسط چه میزان دریافتی دارد و چگونه می‌تواند آن را بیشتر کند. اما قبل از آن به این موضوع می‌پردازیم که کار طراح گرافیک چیست.
کد خبر: ۱۳۵۸۷۹۲
 
یک گرافیست چقدر درآمد دارد؟
 
 
گرافیست چه کاری انجام می‌دهد؟

با نگاهی به فرصت های شغلی برای استخدام گرافیست، به این نتیجه می‌رسیم این رشته خواهان و متقاضی زیادی دارد که شاید یکی از دلایل مهم آن کار جذاب، میزان دریافتی در این حرفه و همچنین زیرشاخه‌های متفاوت آن باشد. طراحان گرافیک ایده‌ها را به تصاویر تبدیل می‌کنند و با کمک خلاقیت و هنر خود بهترین طراحی‌ها را برای کارهای چاپی و وب انجام می‌دهند. آنها تصاویر بصری را یا به صورت دستی و یا با نرم افزار طراحی می‌کنید و کلمات، تصاویر و رنگ‌ها را به گونه‌ای کنار هم می‌چینند تا بتوانند مخاطب را جذب کنند.

وظایف و مسئولیت‌های گرافیست‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

·         تولید تصاویر با استفاده از نرم افزار‌های طراحی

·         ساخت بنرها و طرح‌های تبلیغاتی

·         طراحی لوگو برای کسب و کارها

·         تولید بنرهای اطلاعاتی

·         انتخاب رنگ، فونت و تصاویر برای طرح‌های گرافیکی

·         تبدیل داده‌ها به مفاهیم بصری

·         ساخت آثار هنری با استفاده از ابزارهای غیر دیجیتال

·         آماده سازی قالب برای محتوای چاپی

·         ساخت و آپلود تصاویر وب‌سایت‌ها و سایر محتوای دیجیتال

·         تدوین استراتژی بصری

حقوق گرافیست
 
 
یک گرافیست چقدر درآمد دارد؟
همان‌طور که عنوان کردیم، گرافیک و به خصوص گرافیست‌ها در صورتی که شرایط خاصی را داشته باشند، دریافتی خوبی خواهند داشت. اما، طبق گزارشات سایت ایران سلری، مرجع حقوق و دستمزد ایران، افرادی که به عنوان طراح گرافیک در ایران کار می‌کنند به طور معمول حقوق تعریف شده‌ای دارند، که میانگین آن معمولاً هر ماه حدود 5.500.000 تومان است و از 1.700.000 تومان (کمترین) تا 15.000.000 تومان (بالاترین) متغیر است.

حقوق گرافیست با توجه به موقعیت جغرافیایی، مهارت و سابقه کار می‌تواند بیشتر و کمتر شود و حتی مبلغ نهایی به میزان توافق کارفرما با گرافیست بستگی دارد.

چشم انداز شغلی طراحان گرافیک

طبق پیش‌بینی‌ها طراحان گرافیک آینده شغلی خوبی نسبت به برخی مشاغل دارند. از این رو، انتظار می‌رود فرصت‌های شغلی آنها تا سال‌های پیش رو تغییر و رشد خوبی داشته باشد. یکی از دلایل آن دیجیتالی شدن دنیا و استفاده از خدمات گرافیکی توسط تمام شرکت‌ها است. شرکت‌ها در بخش تبلیغات، روابط عمومی و خدمات به گرافیست‌ها نیاز دارند تا بتوانند طرح‌های خود را به بهترین شکل ارائه دهند. همچنین در طراحی تخصصی، روزنامه‌ها، انتشارات یا چاپ نیز فرصت برای کار طراحان گرافیک بسیار زیاد است.

اما امروزه، طراحی گرافیک در ساخت انیمیشن، هنرهای زیبا، طراحی مد، طراحی داخلی، عکاسی، رسانه‌ها، مدیران هنری و ساخت ویدیو نیز بسیار کاربرد دارد و به این ترتیب، می‌توان فرصت‌های شغلی این رشته را بسیار متنوع دانست.

نکاتی برای افزایش حقوق و دستمزد در رشته گرافیک
 
 
یک گرافیست چقدر درآمد دارد؟
 

درباره میزان دریافتی گرافیست‌ها صحبت کردیم، اما در ادامه قصد داریم تا برخی نکات کاربردی برای افزایش میزان حقوق گرافیست‌ها را بیان کنیم.

محل مناسب را انتخاب کنید

اگر مایل به جابجایی هستید، باید عنوان کنیم که برخی شهرهای بزرگ حقوق و دستمزد بیشتری به کارمندان خود می‌دهند و خب امکان افزایش دریافتی در آن شهرها برای شما بیشتر است. اما یکی از نکات مثبت این رشته این است که شما به صورت دورکار نیز می‌توانید کسب درآمد کنید و سختی جابجایی و قرار گرفتن در معرض هزینه‌های بالای زندگی در شهرهای بزرگ را نیز نداشته باشید.

کسب مهارت در طراحی

کسانی که مهارت خاص در برخی از برنامه‌های طراحی را دارند، اغلب بیش از کسانی که بدون این مهارت‌ها هستند، درآمد کسب می‌کنند. حتما در برنامه خود یادگیری کار با برنامه‌های زیر را قرار دهید:

·         Sketch
·         Cinema 4D
·         InVision
·         Sketchup
·         Adobe Creative Cloud

مدرک کسب کنید

مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا می‌تواند به پیشرفت حرفه‌ای و کسب درآمد شما کمک کند. چه در خانه کار کنید، یا در یک سازمان و شرکتی، این مدرک بسیار به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید ارتقا شغلی بگیرید و درآمد بیشتری کسب کنید. خود را مشغول آموزش آخرین تکنیک‌های طراحی گرافیک کنید تا برای درخواست افزایش حقوق دلیلی داشته باشید.

از طراحی گرافیک در حرفه‌های متفاوت استفاده کنید
 
 
یک گرافیست چقدر درآمد دارد؟
 

با کار در طراحی گرافیک، شما یاد می‌گیرید که چگونه عناصر بصری را برای تجربه کاربری بهتر به کار بگیرید. این مهارت‌ها قابل انتقال هستند، به ویژه در زمینه‌هایی که نیاز به بازاریابی و ارتباطات دارند. شغل‌های مرتبط به طراحی گرافیک عبارت‌اند از:

·         کارگردان هنری
·         طراح چندرسانه‌ای
·         طراحی کارهای تولیدی
·         طراح محیط زیست
·         مدیر تولید
·         متخصص بازاریابی
·         انیماتور

در نهایت گرافیست‌ها نیز مانند هر مشاغل دیگری باید خود را در زمینه شغلی خود به روز نگه دارند تا بتوانند درآمد بیشتری کسب کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها