سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه از احتمال تصرف کامل شهرهای بزرگ اوکراین از جمله کی یف، پایتخت این کشور ضمن تلاش برای حفظ امنیت غیرنظامیان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۸۷۲۱

به گزارش جام جم آنلاین، دیمیتری پسکوف در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: همزمان با تلاش وزارت دفاع برای اطمینان کامل از امنیت غیرنظامیان، احتمال به دست گرفتن کنترل کامل شهر‌های تحت محاصره به استثنای مناطق مورد استفاده برای تخلیه غیرنظامیان را رد نمی‌کنیم.

وی افزود: مسکو بیانیه اخیر مقامات آمریکایی و اروپایی درباره ناامیدی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از وضعیت عملیات در اوکراین را تحریک آمیز می‌داند که هدف آن تحریک کردن روسیه به هجوم به شهر‌های اوکراین است.

سخنگوی کرملین گفت: باتوجه به استقرار تسلیحات سنگین ملی گرا‌های اوکراین در مناطق مسکونی، از همان ابتدای شروع عملیات ویژه روسیه، رئیس جمهوری به وزارت دفاع دستور داد تا از تهاجم فوری به شهر‌های بزرگ از جمله کی یف خودداری شود.

پسکوف خاطرنشان کرد: تلفات سنگین غیرنظامیان در صورت عملیات نظامی در مناطق پرجمعیت غیرقابل اجتناب است و عملیات ویژه روسیه دقیقا طوری طراحی شده که از این تلفات خودداری شود.

دو هفته بعد از شروع عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی کردن اوکراین، نظامیان این کشور هنوز درباره ورود به مناطق پرجمعیت به ویژه مناطقی که مبارزان ملی گرای اوکراینی حضور دارند، ملاحظه نشان می‌دهند.
روسیه بار‌ها ملی گرایان اوکراین را به استقرار تسلیحات سنگین در مناطق مسکونی و استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر دفاعی متهم کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. وی سه روز پس از آن نیز ۵ اسفند آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد هفدهمین روز خود شده است.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها