وزارت دفاع روسیه:

انهدام حدود ۳۷۰۰ هدف نظامی اوکراین / پیشروی در مناطق شرقی و جنوبی

وزارت دفاع روسیه از انهدام حدود ۳۷۰۰ هدف نظامی در اوکراین از ابتدای عملیات ویژه نظامی در این کشور و پیشروی نیروهای روسیه در مناطق شرقی و جنوبی اوکراین خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۸۵۹۱

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت دفاع روسیه ضمن اعلام تازه‌ترین آمار مربوط به عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین از انهدام ۳۶۸۷ زیرساخت نظامی این کشور تا کنون خبر داد.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: یک فروند «سوخو - ۲۴» و دو پهپاد اوکراینی توسط پدافند هوایی نیروهای مسلح روسیه سرنگون شدند. از ابتدای عملیات ویژه نظامی تا کنون ۹۹ جنگنده، ۱۲۸ پهپاد، ۱۱۹۴ تانک، ۱۲۱ راکت انداز و ۴۴۳ گلوله خمپاره ارتش اوکراین منهدم شده است.

وی با اشاره به پیشروهای ارتش روسیه در مناطق شرقی و جنوبی اوکراین ادامه داد: نیروهای مسلح روسیه تنها در عرض یک روز توانستند ۱۴ کیلومتر پیشروی کنند و در مسیر عملیات خود، کنترل چهار شهرک در بخش‌های جنوبی اوکراین را به دست گرفتند.

این مقام ارشد نظامی روس تصریح کرد: نیروهای جمهوری دونتسک هم مناطق شرقی و جنوبی یک شهر در شرق اوکراین را محاصره کرده‌اند. این در حالی است که نیروهای جمهوری لوهانسک نیز به محاصره مناطقی در دونباس ادامه می‌دهند. 

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها