فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه امروز در دنیا سرمان بالاست و روی پای خودمان ایستاده ایم، گفت: البته مشکلاتی در حوزه اقتصاد و... وجود دارد که اراده حل آن در دولت جدید دیده می شود.
کد خبر: ۱۳۵۸۵۷۰

به گزارش جام جم آنلاین، سردار حسین اشتری در دومین یادواره سرداران و بیش از ۱۵۰۰ شهید فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که امروز در رویال هال هتل اسپیناس تهران برگزار شد، گفت: امروز روز شهید و مصادف با سالروز تشکیل بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره) است. البته همه روز‌ها متعلق به شهدا و ایثارگران عزیز ما است و در واقع رمز پیروزی انقلاب اسلامی شهدا هستند و در تمام عرصه‌ها نیز این شهدا بودند که ما را به پیروزی رساندند.

وی با بیان اینکه شهدا پایه‌ها و ریشه‌های انقلاب اسلامی را قوی کرده اند، گفت: این ثمره خون شهدا بود که امروز ما شاهد درخت تنومند انقلاب اسلامی هستیم که با هر بادی نمی‌توان آن را لرزاند و یا تهدیدی علیه آن ایجاد کند.

سردار اشتری شمار شهدای نیروی انتظامی را بیش از ۱۴ هزار شهید اعلام کرد و گفت: ۸۰۰۰ نفر از این عزیزان در طول دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمده و حدود ۶۰۰۰ نفر دیگر نیز در طول عملیات‌های پس از جنگ و در راه تأمین نظم و امنیت جان خود را نثار کشور و اسلام کرده اند. همچنین بیش از ۲۰ هزار جانباز و ۲۰۰۰ آزاده نیز در نیروی انتظامی حضور دارند که این افتخاری برای ما است.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: این را بدانید که شهدا به ما احتیاج ندارند، این ما هستیم که به شهدا نیاز داریم و امروز هر چه عطر و یاد شهدا در فضای زندگی ما باشد ما سلامت و امنیت بیشتری خواهیم داشت و از آسیب‌های اجتماعی مصون خواهیم بود. زنده نگه داشتن یاد شهدا برای خودمان، به نفع خودمان و افتخار ما است.

فرمانده کل انتظامی کشور با تأکید بر اینکه ما در قبال خانواده معظم شهدا و ایثارگران وظیفه داریم، گفت: باید هر چقدر که در توان مان است در خدمت این عزیزان باشیم.

وی ادامه داد: اینکه امروز ما در برابر استکبار جهانی و زورگویان ایستاده ایم برای همین فرهنگ شهدا است. امروز مأموران ما در سراسر کشور از نقطه صفر مرزی تا دل کویر. مرکز شهر‌ها حضور دارند و برای تأمین امنیت و دفاع از جان و مال مردم تا پای جان ایستاده اند و حتی شهید نیز می‌شوند که این برای خانواده این عزیزان و ما بسیار سخت است، اما نشان می‌دهد که تأمین امنیت و آرامش چقدر دشوار است.

سردار اشتری امنیت و آرامش امروز را مدیون شهدا، رزمندگان اسلام و حافظان نظم و امنیت توصیف کرد و گفت: امروز دانشمندان ما در حوزه‌های مختلف از صنعت دفاعی تا دانش پزشکی گرفته در هر جایی که موفق شده اند تأسی به شهدا کرده اند. موفقیت دانشمندان ما نه به واسطه الگوگیری از فرهنگ غرب بلکه به واسطه الگوگیری از شهدا است.

فرمانده کل انتظامی کشور اضافه کرد: دانشمندان هسته‌ای ما که سن بعضی از آن‌ها کمتر از سن انقلاب است به عشق شهدا و با فرهنگ شهدا چنین افتخار‌های بزرگی در صنعت هسته‌ای آفریدند. در عرصه پزشکی و تولید واکسن کووید ۱۹ نیز اگر امروز علیرغم تمام مشکلات و سنگ اندازی‌ها به استقلال و خودکفایی رسیده ایم می‌بینیم که این اقدام از سوی دانشمندانی انجام شده که یا باقی مانده دوران دفاع مقدس هستند و یا دارای روحیه دفاع مقدس هستند. پس بدانید که این فرهنگ همواره می‌تواند برای ما موفقیت آفرین باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی متوجه همین موضوع شده اند، گفت: به همین دلیل نیز در تلاش اند و با تمام توان خود نیز در تلاش اند تا ما را از این مسیر منحرف کنند و ذهن‌ها را به سمت دیگری برسانند. رسانه‌های استکباری تلاش می‌کنند تا مردم را از راه امام (ره) و رهبری که همان راه شهداست دور کنند.

سردار اشتری با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب درباره ضرورت جهاد تبیین خاطر نشان کرد: جهان تبیین و روشنگری یعنی همه باید کمک کنیم و پاسدار راهی باشیم که شهدای عزیز ما رفته اند و از ارزش‌های انقلاب پاسداری کنیم.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه امروز اکثریت دنیا متمرکز شده اند تا ما را از راه خود متوقف کرده و علیه نظام ما کار کنند، گفت: البته مشکلاتی داریم در حوزه اقتصاد و... که باید برای آن‌ها چاره جویی کنیم که بحمدالله این اراده در دولت جدید وجود دارد.

سردار اشتری با تأکید بر اینکه امروز ایران روی پای خود ایستاده است، گفت: امروز جمهوری اسلامی به قدرتی تبدیل شده که هر اتفاقی در منطقه می‌افتد باید نظر مردم ایران و دولت ایران را هم بدانند. ما امروز سرمان با افتخار در دنیا بلند است.

وی به حمله نظامی روسیه به اوکراین نیز اشاره کرد و بدون نام بردن از طرفین این درگیری گفت: امروز آمریکایی‌ها رو به افول هستند. در اتفاقی که در منطقه افتاده دیدید که کشوری که تماما از منافع آمریکا حمایت کرد چطور همین آمریکایی‌ها آن را در چنین موقعیتی تنها گذاشتند.

فرمانده کل انتظامی کشور در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره این جنگ اظهار کرد: بیانات و تحلیل آقا از وقایع اوکراین را هیچ یک از سیاستمداران دنیا نتوانستند ارائه کنند.
 
 
منبع: ایسنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها