وزیر انرژی لبنان پس از دیدار با سفیر مسکو در بیروت گفت که یک شرکت روس به لبنان پیشنهاد داده است تا دراین کشور پالایشگاه احداث کند.
کد خبر: ۱۳۵۸۲۷۰
به گزارش جام جم آنلاین،  «ولید فیاض» وزیر انرژی لبنان روز جمعه خبر داد که یک شرکت روس به این کشور برای احداث پالایشگاه پیشنهاد داده است.

خبرگزاری آناتولی به نقل از فیاض گزارش داد این پالایشگاه باعث حل مشکل برق و سوخت خواهد داشت. وی این اظهارات را در جمع خبرنگاران و پس از دیدار با «الکساندر روداکوف» سفیر مسکو در بیروت مطرح کرد.

این وزیر لبنانی به نام این شرکت روس اشاره نکرد، ولی گفت: «چنین پروژه‌هایی زمانبر است؛ به ویژه در زمینه برق و سوخت... پس از تکمیل اقدامات لازم برای اجرای این طرح و تعیین فایده و مستلزمات آن، به هیأت دولت عرضه خواهد شد».

وی با اشاره به اهمیت راهبردی و اقتصادی این پروژه، تأکید کرد که در دیدار با سفیر روسیه، پیشرفت کار در پروژه احداث مخزن‌های نگهداری فرآورده‌های نفتی در شمال لبنان را بررسی کرده است. این پروژه در دسامبر گذشته آغاز شد و شرکت «روس نفت» روسیه مسئول آن است.

این در حالی است که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اخیرا گفت که از یک سال و نیم پیش، یک شرکت روس به لبنان پیشنهاد کرده است که پالایشگاهی با هزینه یک میلیارد و دویست مییلون دلار در این کشور احداث کند.

دبیر کل حزب الله در عین حال خبر داد که مسئولان لبنانی در پاسخ به این پیشنهاد، تأخیر می‌کنند؛ زیرا آمریکا به آنان اجازه نمی‌دهد که چنین قراردادی منعقد شود.
 
منبع: خبرگزاری فارس
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها