با گسترش همه‌گیری کرونا تحقیقات بیشتر و بیشتری برای ایجاد واکسن‌ها و درمان‌های موثر برای این بیماری انجام شده است.
کد خبر: ۱۳۵۸۱۲۲

به گزارش جام جم آنلاین، روشی درمانی به نام رمدسیویر برای کمک به بیماران مبتلا به بیماری شدید کرونا که در بیمارستان بستری شدند مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر مبتلا به بیماری شدید هستید، ممکن است پزشک مصرف رمدسیویر را توصیه کند. این داروی ضد ویروسی فقط توسط پزشک قابل تجویز است.

مانند هر دارویی، رمدسیویر دارای عوارض جانبی بالقوه است. این موارد شامل سفتی قفسه سینه، کمردرد، لرز و سرفه همچنین ادرار تیره رنگ، مشکل در بلع، ضربان قلب سریع، تب و سردرد است. پف کردگی یا تورم در ناحیه صورت و درد معده نیز شایع است.

عوارض جانبی کمتر شایع شامل بثورات پوستی و تشنج است که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند. برخی از عوارض جانبی که نیاز به مراقبت فوری پزشکی ندارند شامل سوزش، سردی، کهیر، التهاب و درد است. این اثرات معمولا با تطبیق بدن با دارو به خودی خود از بین می‌روند.

رمدسیویر فقط برای افرادی که از یک مورد جدی کووید رنج می‌برند ضروری است. بهترین راه برای جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان، تزریق واکسن است.

نتایج بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که دریافت واکسن کرونا و واکسن تقویت‌کننده به‌طور قابل‌توجهی احتمال بستری شدن در بیمارستان را کاهش می‌دهد. واکسینه‌شدن کامل از جمله تزریق واکسن تقویت‌کننده، خطر ابتلا به کووید ۱۹ را در وهله اول، سرایت آن به دیگران و مرگ در اثر ویروس را نیز کاهش می‌دهد.

اطلاعات نادرست زیادی در مورد واکسن‌ها از ابتدای همه‌گیری منتشر شده است اما اکثریت قریب به اتفاق متخصصان پزشکی موافقند که اگر استثنائات نادر را در نظر نگیریم دریافت واکسن امن‌ترین و موثرترین راه برای پیشگیری از کرونا است.

اگر واکسینه شده‌اید اما هنوز واکسن تقویت‌ کننده خود را دریافت نکرده‌اید اکنون زمان آن فرا رسیده است.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها