حمیدرضا صفایی زاده مدیر امور الکتریک نیروگاه سیکل ترکیب نیرو گاه شهید رجایی

اجرای برنامه‌های تعمیراتی حوزه الکتریک در واحد‌های شماره ۶ و ۳ گازی

فرآیند تعمیرات حوزه الکتریک نیروگاه شهید رجایی در برنامه تعمیرات اساسی واحد شماره ۳ گازی و بازدید محفظه احتراق واحد شماره ۶ گازی نیروگاه شهید رجایی تشریح شد.
فرآیند تعمیرات حوزه الکتریک نیروگاه شهید رجایی در برنامه تعمیرات اساسی واحد شماره ۳ گازی و بازدید محفظه احتراق واحد شماره ۶ گازی نیروگاه شهید رجایی تشریح شد.
کد خبر: ۱۳۵۸۰۶۷

به گزارش جام جم آنلاین قزوین:حمیدرضا صفایی زاده مدیر امور الکتریک نیروگاه سیکل ترکیب نیرو گاه شهید رجایی گفت: در فرآیندتعمیرات اساسی و RI کمپرسور واحد شماره ۳ گازی و بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل واحد شماره ۶ گازی، متخصصان این امور همگام با سایر حوزه‌های تعمیراتی، این واحد را به ویژه برای پیک تابستان، آماده تولید برق پایدار می‌کنند.

 با خروج واحد شماره ۳ گازی سیکل ترکیبی از مدار تولید برق، کارکنان امور الکتریک، اقدام به تعمیرات اساسی الکترو موتور فن‌های ۴۰۰ ولت، استارتر‌های MCC بریکر‌های ۴۰۰ ولت و ۶/۶ کیلو ولت و حفاظت‌های آن، تعمیرات اساسی ترانس‌های اصلی، کمکی و استیشن، تست رله‌های ترانس اصلی و تست آلارم‌های محلی ترانس اصلی، تست‌های تانژانت دلتا و fdt ترانس‌های اصلی و ترانس استیشن، تعمیرات اساسی تجهیزات اندازه گیری و کارت‌ها و پانل‌های سیستم تحریک این واحد را نیز انجام داده و در ادامه برنامه‌های تعمیراتی، برای اطمینان از صحت عملکرد تجهیزات، آن‌ها را مورد تست و بازبینی قرار می‌دهند.

همچنین در تعمیرات واحد شماره ۶ گازی که به منظور بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل نیز از مدار تولید برق خارج شده اقداماتی از قبیل بازدید ایرکاندیشن سوئیچ گیر ماژول، تست رله ها، تست حفاظت‌های فیدر موتور کرنک، تست حفاظت‌های باس بار ۶/۶ کیلو ولت و ۴۰۰ ولت، بازدید و سرویس الکترو موتورها، بازدید و ترمیم سربندی موتور پمپ کمکی هیدرولیک، بازدید و سرویس الکترو موتورها، بازدید و سرویس پانل مربوط به تحریک ومدارات فرمان و همچنین بازدید از کنتاکت‌ها و مدارات فرمان و تجهیزات جانبی بریکر ۱۳۸ کیلو ولت از فعالیت‌های دیگری است که در این دوره از برنامه‌های تعمیراتی انجام شده و یا در حال انجام است.

با پایان تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل واحد شماره ۶ گازی و تعمیرات اساسی و RI کمپرسور واحد شماره ۳ گازی سیکل ترکیبی حدودا ۲۴۶ مگاوات برق به ظرفیت تولید شبکه سراسری افزوده می‌شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها