نماینده سوریه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد؛

هشدار دمشق درباره ارسال سلاح و مزدوران از سوریه به اوکراین

هشدار سفیر سوریه در روسیه:

ممکن است اوکراین، ادلبِ اروپا شود

سفیر سوریه در روسیه در واکنش به قصد اوکراین برای تشکیل یگان بین‌المللی، هشدار داد که ممکن است اوکراین تبدیل به نسخه‌ای از ادلب سوریه شود.
کد خبر: ۱۳۵۷۹۷۲

به گزارش جام جم آنلاین، «ولودیمیر زلسنکی» رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرده که کشور در حال تشکیل یگانی بین‌المللی از نیروهای داوطلب خارجی برای شرکت در جنگ علیه روسیه است.

«ریاض حداد» سفیر سوریه در روسیه در واکنش به این موضوع، به مقامات کی‌ یف هشدار داد ممکن است اوکراین به ادلب بزرگ اروپایی تبدیل شود.

بر اساس گزارش «الاعلام الحربی» شاخه سوریه، وی افزود: لازم است که جهان نسبت به این خطر به هوش باشد، خطری که تهدیدی برای امنیت روسیه، اروپا و حتی جهان است.

حداد در پایان گفت، کی‌ یف با حمایت غرب از طریق چنین اقدامات به تروریست‌ها اجازه نفوذ به اروپا و آزادی رفتار می‌دهد. این افراد که سلاح‌های ناتو را در دست دارند برای تحقق منافع سیاسی کشورهای غربی به کار گرفته خواهند شد، کشورهایی که هنوز قادر به درک خطری که این گونه اقدامات برای جهان وبه صورت کلی تمدن بشری دارد، نیستند.

در حال حاضر هزاران تروریست از گروه‌های مختلف از جمله تروریست‌ های تحت حمایت ترکیه در ادلب سوریه حضور دارند.

در همین رابطه، «سعید فارس السعید» تحلیلگر سوری مسائل امنیت راهبردی، امروز (چهارشنبه، ۲ مارس) تصریح کرد که حدود ۲۵۰۰ تروریست تحت نظارت دستگاه اطلاعات ترکیه برای ورود به اوکراین آماده می‌شوند.

هفته جاری، یک خبرگزاری روسی از ورود ۴۵۰ تروریست و شبه‌نظامی عربی و خارجی از استان ادلب سوریه به اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه خبر داد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها