نماینده آمریکا در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ضمن انتقاد از وجود زندانیان عقیدتی در عربستان، خواستار لغو تمامی محدودیت‌های ریاض بر آنان شد.
کد خبر: ۱۳۵۷۸۸۸
به گزارش جام جم آنلاین، روز گذشته (سه‌شنبه) ایالات متحده آمریکا از عربستان خواست تا ضمن حل مسائل مربوط به زندانیان عقیدتی در این کشور، محدودیت‌های سفر و دیگر محدودیت‌های اعمال‌شده بر فعالان حقوق زن را لغو کند.

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱» این درخواست که در سخنرانی «میشل تیلور» نماینده آمریکا در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل آمده بود، موجب تنشی کم‌سابقه بین ریاض واشنگتن شده است؛ جلسه‌ای به مناسبت روز جهانی زن و در مقر شورای حقوق بشر در شهر ژنو برگزار شد.

تیلور در سخنرانی خود گفت: از عربستان می‌خواهیم که مسائل مربوط به زندانیان عقیدتی را به طور کامل حل کرده و محدودیت‌های سفر آنان و همینطور سایر محدودیت‌های اعمال‌شده بر فعالان حقوق زن را که پیش از این آزاد شده بودند، رفع کند.

در جلسه روز گذشته شورای حقوق بشر سازمان ملل، کشور‌های ایسلند و لوکزامبورگ نیز از کارنامه عربستان سعودی در حوزه حقوق بشر انتقاد کردند.

هیات سعودی حاضر در جلسه شورای حقوق بشر، ضمن توصیف این اقدام واشنگتن به «سیاسی کردن مسائل حقوق بشری» افزود: تاکنون دست‌گیری هیچ فردی به دلیل احقاق حق، آزادی بیان و یا دفاعش از حقوق انسان نبوده است.

عربستان در حالی وجود زندانیان عقیدتی در این کشور را نفی می‌کند، که مقامات امنیتی ریاض تاکنون نسبت به دستگیری افرادی برجسته از خاندان سعودی، فعالان فرهنگی و همینطور چهره‌های دینی اقدام کرده‌اند.
 
منبع: خبرگزاری فارس
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها