پرسپولیس می تواند شش امتیاز فاصله با استقلال را جبران کند؟

تلاش برای رویای «دابل هت تریک»

حالا دیگر فضای مجازی جای خوبی برای ارزیابی محبوبیت و یا احتمالا منفوریت یک سلبریتی به شمار می رود.
کد خبر: ۱۳۵۷۷۲۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،  هنوز سوت پایان دیدار پرسپولیس با صنعت نفت آبادان نگذشته بود که طوفان مجازی علیه حامد لک دروازه بان پراشتباه و سردرگم پرسپولیس آغاز شد. شکست دو بر صفر برابر صنعت نفت آبادان که جز تیم های میانه جدول است اصلا برای هوادارانی که رویای ششمین قهرمانی پیاپی را دارند قابل قبول نیست.

پرسپولیس از صنعت نفت آبادان با دو گل باخته باشد یا بیشتر تفاوتی ندارد، اکنون دغدغه هواداران این است که آیا حال بد پرسپولیس باز هم ادامه پیدا خواهد کرد و ششمین قهرمانی پشت سر هم رویای نقش بر آب می شود یا اتفاقات خوب و روزهای خوب در انتظار است؟

پرسپولیس برای اینکه بعد از گلات به دابل هت تریک (اصطلاح انگلیسی برای ششمین قهرمانی متوالی) برسد چاره ای ندارد جز اینکه به صورت فنری صعود کند. هر چه باشد جبران شش امتیاز اختلاف با تیم اول جدول سخت است. دابل هت تریک یک صعود فنری بی سابقه می خواهد البته به آن شرط که استقلال هم از آن طرف حسابی قافیه را ببازد.

 

خشم یحیی

در این فصل آب خوش از گلوی یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس پایین نرفت. مرد آرام نیمکت ها حالا کاملا ناآرام شده است. او بعد از دیدار با صنعت نفت آبادان و شکست دو بر صفر به شدت عصبانی بود. خشم یحیی خیلی وقت است که آغاز شده است اما تغییری به نفع او ایجاد نمی شود. اما او خودش مقصر شماره یک شکست مقابل آبادانی هاست. هواداران یک سوال از او دارند؛ چرا با تمام اشتباهات بدی که لک در هفته های اخیر داشت باز هم به او بازی داد تا سرخ ها این چنین شش امتیاز از رقیب صدرنشین خود یعنی استقلال عقب بیفتند؟

 

و اما حامد لک

اشتباه پشت اشتباه. بعد از سوشا مکانی به یاد نمی آوریم یک دروازه بان در پرسپولیس این چنین اشتباهاتی از خود نشان بدهد که امتیازات زیادی را از این تیم بگیرد. حامد لک واقعا کم کم به مرحله ای می رسد که انگار بازیکن تیم حریف است. در واقعا پرسپولیس انگار بدون دروازه بان بازی می کند و یا اینکه 10 نفره است.

لک به شدت تحت فشار قرار دارد و شاید این بدترین روزهای فوتبالی‌اش باشد. او آنقدری انگیزه دارد که اشتباهات مرگبارش را اصلاح کند و تصمیم بگیرد کمی هوشیارتر بازی کند؟ و البته حتی اگر این اشتباهات را اصلاح کند و باانگیزه تر و بهتر باشد آیا دیگر فرصتی برایش باقی مانده است؟

 

تدوام یک رویا

چند روز پیش یکی از پیشکسوتان پرسپولیس حرف عجیبی به ما زد، او گفت: «قهرمانی در این فصل برای استقلال مهم تر است تا پرسپولیس، چون پرسپولیس پنج فصل پشت سر هم قهرمان شده و اگر این فصل عنوان را به رقیب خود واگذار کند هواداران چندان ناراحت نمی شوند.»

اصلا و ابدا با اظهار نظر این پیشکسوت موافق نیستیم چرا که از همین اکنون واضح به نظر می رسد که از دست رفتن عنوان قهرمانی چقدر برای سرخ ها سخت و سنگین است. حداقل این را می توان از واکنش‌های هواداران متوجه شد.

پرسپولیس یک دربی بسیار حیاتی و حساس با استقلال در پیش دارد که به اعتقاد همه فینال تمام عیار این فصل از رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران است. دربی بهترین فرصت برای جبران مافات است اما اگر از این مسابقه هم دست خالی بیرون بیاید دیگر فرصتی برای جبران نیست.

 

وضعیت پرسپولیس طبیعی است

فریدون معینی – پیشکسوت پرسپولیس

به اعتقاد من پرسپولیس مشکلی ندارد، در واقع موضوعی که وجود دارد این است که دلایل شکست پرسپولیس مقابل صنعت نفت چیزی نیست که همین اکنون به وجود آمده است و همین الان هم باید حل شود. آنچه که برای پرسپولیس وجود دارد کاملا طبیعی است. بالاخره یک تیم بعد از چند سال در اوج بودن به مقطعی می رسد که افت می‌کند. این شرایط برای بسیاری از تیم های بزرگ دنیا مثل بارسلونا، رئال مادرید و یا بایرن مونیخ هم وجود دارد. آنها هم با تعداد زیادی ستاره بالاخره شکست می خوردند و افت می کنند.

سرخ‌ها در این چند فصل اخیر بازیکنان بسیار خوبی داشتند. تیم به شکل خوبی هماهنگ شده بود اما واقعیت منطقی این است که بعد از پنج سال قهرمانی پشت سر هم حفظ شرایط بسیار سخت است و نباید آن را ساده انگاشت. بهترین تیم های دنیا هم چنین سرنوشتی مشابه دارند. باید بسیار منطقی به روند پرسپولیس نگاه کرد.

این را هم نباید فراموش کرد که پرسپولیس بازیکنان خوبی را از دست داد. بارسلونا هم بعد از دست دادن مسی و چند بازیکن پا به سن گذاشته دیگر مثل اینیستا و یا ژاوی به تدریج افت را آغاز کرد. پرسپولیس به زمان بیشتری نیاز دارد تا به شرایط خوبی دست پیدا کند.

به نظر من در میان باشگاه های بزرگ دنیا بایرن مونیخ بهترین نمونه از تیمی است که همیشه در صدر قرار دارد و همیشه عنوان قهرمانی را به دست می آورد. آنها خوب بلد هستند که چطور به شرایطی برسند که اگر با افت مواجه شدند سریع آن را پشت سر بگذارند. پرسپولیس هم باید چنین باشد. وقتی تیم بزرگی مثل پرسپولیس افت می کند نباید آنقدر تعلل شود که شرایط حادتر شود.

مشکلات پرسپولیس که البته به نظر من طبیعی هم هستند باید با صبر و حوصله فراوان بررسی شوند. در ضمن یک شکست نباید باعث شود که تصمیمات عاجل از سوی کادرفنی اتخاذ شود. ارتقای وضعیت روحی بازیکنان در این موقعیت بسیار مهم است. این خیلی مهم است شرایط روحی بازیکنان در سطحی نگه داشته شود که همیشه به دنبال بهتر شدن باشند. پرسپولیس هرگز نباید به این اکتفا کند که پنج بار در فصل های گذشته پشت سر هم قهرمان شده است. صبوری و آینده نگری برای گل‌محمدی خیلی مهم است. بازیکنان و کادر فنی تیم فقط باید به بازی های بعدی فکر کنند. اشتباهات و باخت ها همیشه پایه ریز موفقیت است و نباید چندان ناراحت بود.

پرسپولیس اکنون نیازمند یک نگرش تازه است. من نه تنها آرزو دارم که پرسپولیس برای پنجمین بار قهرمان لیگ شود که واقعا در انتظار روزی هستم که کل مربیان لیگ برتری جوری تیم های خود را کوچینگ کنند که شاهد بازی های باکیفیت تری در لیگ برتر فوتبال ایران باشیم.

هیلدا حسینی خواه - گروه ورزش 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها