نمایش قرآن‌های منسوب به امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) در موزه قرآن رضوی

به مناسبت اعیاد شعبانیه ،قرآن‌های منسوب به امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) در موزه قرآن رضوی به نمایش درآمده است
به مناسبت اعیاد شعبانیه ،قرآن‌های منسوب به امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) در موزه قرآن رضوی به نمایش درآمده است
کد خبر: ۱۳۵۷۶۷۳
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،مسئول گنجینه قرآن و هدایای رهبری گفت: قرآن‌های منسوب به امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) در سالروز ولادت این دو امام همام در گنجینه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری موزه آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شده است.

جواد فرهمندنژاد افزود: جزوه قرآنی منسوب به امام حسین (ع) به خط کوفی را از شاهکار‌های دوره اسلامی برشمرد که در ۸ ورق از جنس پوست نگاشته شده است که در انتهای آن ترقیم "کتبه حسین بن علی "همراه با یادداشت تشرّف به زیارت "شاه اسماعیل صفوی" در سال ۹۲۱ ق. به چشم می‌خورد.

وی گفت: این اثر توسط مقام معظم رهبری حضرت آیه الله العظمی خامنه‌ای در اسفند ۱۳۸۳ خورشیدی وقف آستان مقدس رضوی شده است.

مسئول گنجینه قرآن و هدایای رهبری همچنین به معرفی قرآن منسوب به دست‌خط امام سجاد (ع) پرداخت و گفت: این مصحف شریف، شامل سوره بقره تا سوره ناس است که در ۳۶۱ ورق پوست آهوی نخودی‌رنگ به خط کوفی ۱۶ سطری کتابت شده است

فرهمندنژاد افزود: ترقیمه "کتبه المنتظر بوعده علی بن‌الحسین بن علی‌بن ابی‌طالب" در این قرآن به چشم می‌خورد و مُهر "متولّی" ‏های آستان قدس رضوی در اواخر دوره قاجار بر اوراق آن مشاهده می‌شود.

وی گفت: علاقمندان به آثار تاریخی و فرهنگی می‌توانند تا ۲۴ اسفند از ساعت ۸ تا ۱۲ با حضور در موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری واقع در صحن کوثر از قرآن‌های منسوب به ائمه اطهار (ع) بازدید به عمل آورند.

در این گنجینه قرآن‌هایی نفیس با دستخط منسوب به ائمه اطهار (ع) به نمایش درآمده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها