لزوم جذب ارزش افزوده کشوری برای شهرداری ها

شهردار خرم آباد اظهار کرد: متاسفانه تخصیص ها ارزش افزوده به شهرداری ها به صورت استانی صورت می گیرد که می طلبد نمایندگان مجلس به یاری شهرداری ها بیایند و تخصیص ارزش افزوده را بصورت کشوری پیگیری کنند.
کد خبر: ۱۳۵۷۵۵۹
 به گزارش جام جم آنلاین لرستان: سعید فتوحی افزود: شاخصی هم که برای این کار باید در نظر بگیرند سرانه جمعیت و ضریب محرومیت است؛ در حال حاضر با این روش تخصیص، استان های غربی به ویژه لرستان زیان صددرصدی می‌بینند.
 
وی ادامه داد: مشکل دیگری که در شهرداری های استان وجود دارد ناکافی بودن درآمدهای دولتی در بخش جذب اوراق خزانه است، بیشتر پروژه هایی که اوراق خزانه دارند به سرانجام نرسیده و نیمه کاره رها می شوند و نرخ تنزیل هم از دیگر مشکلات است.
 
فتوحی اظهار کرد: در موارد ماده ۲۳ ،  ۶۰ درصد از جرائم راهنمایی و رانندگی به شهرداری ها تخصیص پیدا می کند و از این ۶۰ درصد ۷۰ درصد آن متعلق به شهرداری ها و ۳۰ درصد متعلق به دهیاری ها است اما متاسفانه  در طی ۱۰ سال گذشته حق شهرداری ها تضییع شده است.
 
شهردار خرم آباد بیان کرد: بارها تلاش شده تا از سرمایه گذار و بخش خصوصی بهره ببریم ولی نمی شود زیرا با شیوه های سرمایه گذاری که سازمان شهرداری ها مصوب کرده هیچ سرمایه گذار بومی و غیربومی رغبتی جهت همکاری ندارد.

وی عنوان کرد: بیشتر شهرداری های استان مشکل پرداخت حقوق و مزایا دارند، جهت برون رفت از این مشکل باید انجام کارهای عمرانی متوقف و تنها پرداخت حقوق را در دستور کار داشته باشیم که این موضوع برای مردمقابل پذیرش نیست و در جهت دریافت خدمات و اجرای پروژه های شهری و عمرانی مطالبات زیادی وجود دارد.
 
فتوحی افزود: شهرداری خرم آباد ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد این در حالی است که ۳۲۰ میلیارد تومان از دستگاه های دولتی از جمله استانداری، صدا و سیما، آبفا ، نیروی انتظامی ، دادگستری و... طلب داریم.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها