به دنبال انتشار برخی خبرها مبنی بر حضور جنگجویان کرد سوریه در صفوف نظامیان اوکراین، نیروهای کرد دمکراتیک سوریه موسوم به «قسد» اعزام هرگونه نیرو به این کشور را تکذیب کردند.
کد خبر: ۱۳۵۷۲۲۱
به گزارش جام جم آنلاین، قسد در بیانیه‌ای اعزام هرگونه جنگجو به اوکراین برای جنگ با روسیه را تکذیب کرد و انتشار این اخبار را اتهام‌های نادرست در راستای تلاش‌های ناامیدانه برای خدشه دار کردن وجهه نیرو‌های دموکراتیک سوریه دانست.

دفتر اطلاع‌رسانی نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) تأکید کرده که این ادعا‌ها به طور کامل به دور از واقعیت و کوششی حقیرانه از سوی رسانه‌های ترکیه است.

در این بیانیه بدون اشاره به همراهی این گروه با آمریکا علیه مردم و حکومت سوریه، ادعا شده که قسد نیرویی برای حفاظت از سرزمین و مردم و مبارزه علیه تروریست‌ها و اشغالگران است.

قسد اعلام کرده که این بیانیه در پاسخ به ادعا‌های رسانه‌های ترکیه اشغالگر در مورد اعزام جنگجویان سوریه دموکراتیک به اوکراین صادر و منتشر شده است.

نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قوات سوریا الدیمقراطیة) که به اختصار SDF یا QSD نامیده می‌شود، ائتلافی از نیرو‌های سیاسی و نظامی با اکثریت کرد و اقلیت عرب، آشوری و ارمنی است که در خلال جنگ داخلی سوریه تأسیس شده است.

ترکیه قسد را نیروی تروریستی و آن را تهدید علیه امنیت خود می‌داند.

جنگ اوکراین و روسیه (امروز /شنبه) وارد دهمین روز خود شده است، در حالی که عملیات نیرو‌های روسیه برای کنترل و محاصره شهر‌های اوکراین ادامه دارد.

"ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قرارداد‌های همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیرو‌های اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشار‌های دیپلماتیک و تهدید‌ها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها