به گزارش
جام جم آنلاین، عمار سعیدیان فر، در خصوص مدیریت پارک حاشیهای معابر شهر تهران گفت: مدیریت هوشمند پارک حاشیهای معابر شهر تهران یکی از برنامههای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است که هدف از اجرای آن، مدیریت تقاصای سفر، ساماندهی ترافیکی معابر، عدالت در دسترسی به جای پارک، جلوگیری از تخلفات ساکن و پارک دوبل و کاهش ترافیک خودروهای سرگردان خواهان جای پارک میباشد.
وی گفت: توقف خودروها در پارک حاشیهای معابر به صورت کوتاه مدت بوده و خروجی اصلی اجرای طرح مذکور، کاهش بار ترافیکی معابر و روان سازی جریان ترافیک میباشد.
توقف در نیم ساعت اول رایگانهوشمندسازی ۲۰ هزار جای پارک در مناطق ۶ و ۷سرپرست معاونت بهره برداری از سیستمهای حمل و نقل و محدودههای ترافیکی تأکید کرد: توقف در پارک حاشیهای کمتر از زمان نیم ساعت رایگان بوده و بعد از آن بر اساس تعرفه مصوب شورای شهر، مبلغی به عنوان عوارض پارک حاشیهای در نظر گرفته میشود.
وی گفت: با اجرای مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای، هر گونه پرداخت نقدی عوارض پارک حاشیهای ممنوع است و شهروندان با شارژ حساب کاربری «تهران من»، میتوانند عوارض پارک حاشیهای خود را نیز پرداخت نمایند. س
سرپرست معاونت بهره برداری از سیستمهای حمل و نقل سازمان حمل و نقل و ترافیک، با بیان این که ده هزار فضای پارک حاشیهای در منطقه ۲ هوشمند سازی شده است، ادامه داد: ۲۰ هزار فضای پارک حاشیهای مناطق ۶ و ۷ شهرداری تهران در حال اجرا است که پیشرفت ۷۰ درصدی داشته است و تا پایان فروردین سال ۱۴۰۱ هوشمند سازی فضاهای پارک حاشیهای دو منطقه مذکور به بهره برداری کامل میرسد.
سعیدیان فر با تاکید بر این که بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، هوشمند سازی پارک حاشیهای در اغلب مناطق در دستور کار است، گفت: فضاهای پارک حاشیهای مورد تصویب شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، پس از خط کشی، تابلو گذاری و تامین سامانههای مکانیزه و هوشمند، مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید بر استفاده از روشهای مختلف برای هوشمندسازی مدیریت پارک حاشیه ای، بیان کرد: محدودیتی برای استفاده از روشهای نوین مدیریت مذکور، نداریم و از هر روش یا تکنولوژی که دارای کارآیی بالا و قابلیت اجرایی داشته باشد، استقبال میکنیم.
سرپرست معاونت بهره برداری از سیستمهای حمل و نقل سازمان حمل و نقل و ترافیک، با بیان این که خودروهایی که در محل پارک حاشیه توقف کرده باشند، توسط سیستمهای هوشمند، برداشت پلاک شده و مدت زمان توقف آنها محاسبه میشود، گفت: برای شهروندانی که حساب «تهران من» آنها دارای شارژ اعتباری باشد، تخفیف در نظر گرفته میشود.
راه اندازی اپلیکیش پارکینگ عمومیساماندهی ۲۲ هزار جای پارک در سال آیندهمعافیت جانبازان و معلولان از پرداخت عوارض پارک حاشیهای وی در مورد چگونگی دسترسی مردم به پارکینگهای عمومی برای توقف زیاد خودروها، عنوان کرد: به منظور آگاهی از وضعیت و سهولت دسترسی شهروندان به پارکینگهای عمومی، اپلیکیشنی هوشمند در سال ۱۴۰۱ راه اندازی و عملیاتی خواهد شد.
سعیدیان فر در مورد برنامههای آتی هوشمند سازی فضای پارک حاشیهای شهر تهران نیز گفت: در منطقه ۳، ۱۰ هزار و در منطقه ۱۱ و ۱۲ هر کدام ۶ هزار جای پارک، هوشمند سازی خواهد شد و در ماههای آینده این ۲۲ هزار فضای پارک هوشمند بهره برداری میشود. اما به این سه منطقه اکتفا نخواهیم کرد و بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، مکلف به اجرای مدیریت پارک حاشیهای در سایر مناطق شهرداری تهران میباشیم.
وی افزود: به منظور سهولت دسترسی جانبازان و توانیابان، محلهای ویژه پارک این عزیزان در حاشیه معابر در نظر گرفته شده است، که مخصوص پارک حاشیهای افراد دارای پلاک ویلچیر میباشد و معاف از پرداخت عوارض پارک حاشیهای در محلهای مذکور میباشند و ساعت اجرای مدیریت پارک حاشیهای در معابرمنتخب (معابر دارای تابلوی پارک حاشیه ای) در روزهای غیر تعطیل از ساعت ۷ الی ۲۱ میباشد و شهروندان برای بیان و رسیدگی هر گونه سوال، پیشنهادات و انتقادات میتوانند با شماره ۱۳۷ تماس گرفته یا به ثبت تیکت در «تهران من» اقدام کنند.