رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان در بخش‌ بین‌المللی با همکاری و تعامل دستگاه‌های ذیربط و رایزنی‌های متعددی که با کشورهای هدف انجام داده است توانسته در بخش جذب سرمایه‌گذار خارجی رتبه سوم را کسب کند.
رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان در بخش‌ بین‌المللی با همکاری و تعامل دستگاه‌های ذیربط و رایزنی‌های متعددی که با کشورهای هدف انجام داده است توانسته در بخش جذب سرمایه‌گذار خارجی رتبه سوم را کسب کند.
کد خبر: ۱۳۵۷۰۹۴

 

 

به گزارش جام جم انلاین هرمزگان،رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان در بخش‌ بین‌المللی با همکاری و تعامل دستگاه‌های ذیربط و رایزنی‌های متعددی که با کشورهای هدف انجام داده است توانسته در بخش جذب سرمایه‌گذار خارجی رتبه سوم را کسب کند.


بندرعباس، محمدرضا صفا در نشست با کشورهای عضو اکو اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بنیانگذاران اکو به دلیل داشتن مرز زمینی با ۵کشور عضو و دارا بودن موقعیت استراتژیک جغرافیایی برای برقراری اتصال سایر اعضا به آب‌های بین‌المللی از موقعیت محوری در این سازمان برخوردار است.
وی افزود: منابع چشمگیر انرژی در ایران و امکان انتقال آن به بازارهای جهانی، اهمیت و اعتبار ایران را در منطقه بسیار افزایش داده است.


رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان بیان‌کرد: اهمیت دیگر حضور ایران در این نشست، گام های تازه‌ای است که در فرصت برگزاری این اجلاس در جهت توسعه مناسبات اقتصادی، ایجاد راهکارها و زمینه‌سازی برای گسترش فعالیت‌های تجاری در میان اعضای اکو برداشته می‌شود.


صفا تصریح‌کرد: توسعه همکاری با کشورهای عضو اکو بسترهای رشد همه جانبه این کشورها را فراهم و در عین حال مزایای بسیاری را برای توسعه هرمزگان به عنوان ساحلی‌ترین استان ایران به دنبال خواهد داشت.


وی‌ عنوان کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان در بخش‌ بین‌المللی با همکاری و تعامل دستگاه‌های ذیربط و رایزنی‌های متعددی که با کشورهای هدف انجام داده است توانسته در بخش جذب سرمایه‌گذار خارجی رتبه سوم را کسب کند.


صفا خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی هرمزگان با توجه به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف با رایزنی‌های متعددی که با کشورهای هدف انجام می‌دهد تمام تلاش خود را برای گسترش روابط تجاری و گسترش صادرات محصولات استان به بازارهای هدف و ارتباط مستقیم با تجار کشورهای توسعه‌یافته به کار بسته‌است.

 


حمل و نقل، گردشگری و انرژی محور همکاری اکو در هرمزگان

 

دبیرکل اکو گفت: استفاده از ظرفیت‌های حمل و نقل، انرژی و گردشگری استان هرمزگان از اولویت‌های سازمان همکاری اقتصادی (اکو) است.

 

خسرو ناظری در نشست مشترک اقتصادی استان هرمزگان با سازمان همکاری اقتصادی اکو، عنوان کرد: در این اجلاس اعضای سازمان اکو می‌توانند افزون بر آشنایی با بندرعباس، از ظرفیت‌های هرمزگان بهره‌مند شوند.
وی بر توسعه ۱۰ کشور عضو سازمان اکو تاکید کرد و گفت: بندرعباس به‌علت دسترسی به آب‌های آزاد، در زمینه تجارت بین المللی اهمیت دارد.


دبیرکل سازمان اکو افزود: برگزاری اجلاس نمایندگان دائم این سازمان در هرمزگان، فرصتی برای همکاری‌های بیشتر سازمان همکاری اقتصادی اکو با این استان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها