وزیر خارجه فرانسه با اشاره به حمله روسیه به اوکراین نگرانی خود را نسبت به اینکه شرایط بدتری در راه باشد، ابراز کرد.
کد خبر: ۱۳۵۷۰۱۸

به گزارش جام جم آنلاین، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه امروز (پنجشنبه) در مصاحبه با شبکه فرانس ۲ با اشاره به اینکه نیروهای مسکو تعدادی از شهرهای اوکراین را محاصره و بمباران کردند، ابراز نگرانی کرد که در جنگ روسیه علیه اوکراین شرایط بدتری در راه باشد.

لودریان گفت: این امکان وجود دارد که ما از منطق محاصره که روس‌ها به آن عادت کرده‌اند، بترسیم.

وی دو شهر حلب و گروزنی در سوریه و چچن که در دهه‌های اخیر مورد بمباران روسیه قرار گرفته‌اند را یادآور شد.

وی افزود: جنگ منجر به صدها کشته در طرف روسی نیز می‌شود و پایگاه‌های تخریب شده اهداف نظامی نبودند.

وزیر امور خارجه فرانسه افزود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌خواهد اوکراین و وجود یک کشور دموکراتیک در دروازه‌های آن را انکار کند.

لودریان گفت: این منطق است. ماجرای دونباس و جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک که چند روز پیش در مورد آن صحبت می‌کردیم، بهانه‌ و دلیل بود.

وی افزود: اراده پوتین این است که از داشتن مدل‌های دموکراتیک بر دروازه‌های خود که می‌تواند بر توسعه روسیه تأثیر بگذارد، اجتناب کند.

وزیر خارجه فرانسه بار دیگر از روسیه خواست قبل از هر گونه مذاکراتی که دور دوم آن امروز (پنجشنبه) میان مسکو و کی‌یف در بلاروس واقع در مرز این کشور با لهستان برگزار می‌شود، آتش بس برقرار کند.

لودریان گفت: آنها این را مذاکره می‌نامند. این مذاکره نیست. ما با تفنگی که به سمت سرمان باشد مذاکره نمی‌کنیم، بنابراین لازم است آتش‌بس را اجرا کنیم.

وی تصریح کرد:‌ حدود یک هزار فرانسوی و دوتابعیتی هنوز در اوکراین هستند. ما همچنان به آنها توصیه می کنیم از مسیر جنوبی خارج شوند. ما اوضاع همه آنها را به صورت جداگانه دنبال می‌کنیم. این فرانسوی‌ها مستقیما با سفارت ما در تماس هستند و فرانسه همچنان در اوکراین حضور دارد.

لودریان ادامه داد : فاجعه و تهاجم نفرت انگیز روسیه ادامه دارد. این امکان وجود دارد که بدترین اتفاقات در انتظار ما باشد. ما به اندازه ولادیمیر پوتین یا شاید حتی بیشتر از وی مصمم هستیم. ما در تحریم ها متحد و سریع هستیم. اروپای امروز دیگر مثل اروپای دیروز نیست.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها