نخست وزیر کانادا از ارسال سلاح ضد تانک و مهمات به اوکراین خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۶۶۸۳

به گزارش جام جم آنلاین، جاستین ترودو اعلام کرد که وزرای فدرال متعهد شدند که در مواجهه با حمله پوتین به اوکراین کمک های بیشتری به این کشور ارسال کنند و در همین راستا کانادا سیستم‌های تسلیحات ضد تانک و مهمات به‌روز شده را برای استفاده در پاسخ به تهاجم روسیه به اوکراین ارسال خواهد کرد.

همچنین ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا، روز سه‌شنبه به سمت مرز لهستان و اوکراین می‌رود تا اطمینان حاصل کند که آخرین کمک‌های نظامی کانادا به این کشور ویران شده از جنگ سرازیر می‌شود.

با برنامه ریزی برای تحویل در اسرع وقت، کانادا حدود ۱۰۰ پرتاب کننده سیستم تسلیحات ضد تانک کارل گوستاف و ۲۰۰۰ راکت برای ارتش اوکراین ارسال خواهد کرد و دولت فدرال اعلام کرد که هنوز هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروهای کانادایی به نبرد در اوکراین ندارد.

این تازه‌ترین بسته تسلیحاتی از موجودی نیروهای مسلح کانادا تهیه می‌شود و علاوه بر محموله‌های قبلی تجهیزات کشنده و غیر کشنده است. کانادا با متحدان ناتو کار می‌کند تا اطمینان حاصل شود که تدارکات به موقع می‌رسد.

ترودو در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد آخرین تلاش‌های کانادا در کنار چندین وزیر کلیدی خود گفت: کانادا به حمایت از دفاع قهرمانانه اوکراین در برابر ارتش روسیه ادامه خواهد داد. واضح است که رئیس جمهور پوتین اشتباه محاسباتی بزرگی انجام داده است. پیام ما روشن است؛ این جنگ غیرضروری باید اکنون متوقف شود.

از زمان آغاز تهاجم، دولت کانادا تقریباً هر روز اقدامات بعدی را در واکنش به تشدید جنگ اعلام می‌کند، از اعمال یک سری تحریم‌ها بر شخصیت‌ها و مؤسسات کلیدی روسیه - از جمله ممنوعیت موسسات مالی کانادایی از هرگونه معامله با بانک مرکزی روسیه تا تسریع فرآیندهای مهاجرت و کنسولی برای کسانی که به دنبال ترک منطقه هستند.

وزیر مهاجرت کانادا شان فریزر نیز روز دوشنبه گفت که از ۱۹ ژانویه، کانادا ۴۰۰۰ درخواست از اوکراینی‌هایی را که به دنبال آمدن به کانادا هستند، تایید کرده است.

فریزر گفت اقدامات تکمیلی به زودی در راه است که باعث می شود کانادا از هزاران اوکراینی که به کشورهای همسایه گریخته اند، به امن ترین و سریع ترین راه ممکن استقبال کند.

دولت فدرال کانادا همچنین پشتیبانی هوایی نیروهای مسلح کانادا را به ناتو ارائه می‌دهد و تجهیزات دفاعی اضافی مانند زره بدن و ابزار دید در شب را به اوکراین تحویل می دهد، در حالی که حریم هوایی کانادا را به روی هواپیماهای روسی می‌بندد.

ترودو همچنین گفت که کانادا قصد دارد واردات نفت خام از روسیه را ممنوع کند، صنعتی که منبع اصلی درآمدهای فدرال روسیه است. نخست وزیر گفت، با وجود اینکه کانادا در سال های اخیر مقادیر محدودی واردات داشته است، این اقدام یک پیام قدرتمند است.

در مجلس عوام - جایی که نمایندگان مجلس عصر دوشنبه یک مناظره ویژه برگزار کردند، همه احزاب در همبستگی با اوکراین صحبت کردند و لیبرال‌ها را برای جزئیات بیشتر در مورد گام‌های بعدی کانادا و ارائه پیشنهادات تحت فشار قرار دادند.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها