متخصص بیماری های عفونی تاکید کرد؛

توصیه های پزشکی برای بهبود یافتگان اومیکرون

نتایج دو مطالعه جدید نشان می‌دهد که ویروس کرونا از بازاری در شهر ووهان به انسان انتقال پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۳۵۶۲۹۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، دو مطالعه گسترده توسط دانشمندان که نتایج آن روز شنبه منتشر شده نشان می‌دهد که بازاری در شهر «ووهان» منشأ انتقال ویروس «کرونا» به انسان و ایجاد بیماری همه‌گیر جهانی «کووید» بوده است.

به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز پژوهشگران داده‌های به دست آمده از مجموعه‌ای از منابع را برای جستجو درباره نحوه آغاز این بیماری همه‌گیر جهانی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌اند.

نتیجه این تحقیقات این بوده که ویروس کرونا در بدن پستانداران زنده‌ای که اواخر سال ۲۰۱۹ در «بازار عمده غذا‌های دریایی هوآنان» فروخته می‌شدند وجود داشته است.

این تحقیق نشان می‌دهد که ویروس مذکور به احتمال بسیار زیاد دو بار به بدن افرادی که در این فروشگاه کار می‌کردند و یا برای خرید به آنجا آمده بودند سرایت کرده است.

محققان گفته‌اند برای نظریه جایگزین دیگری که معتقد است که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان به بیرون نشت کرده شواهدی پیدا نکرده‌اند.

«مایکل وروبی»، زیست‌شناس تکاملی در دانشگاه آریزونا که یکی از نویسندگان هر دو مقاله مذکور است گفت: «هنگامی که همه شواهد را کنار هم قرار می‌دهیم تصویر کاملاً واضحی به دست می‌آوریم مبنی بر اینکه بیماری همه‌گیر کرونا در بازار هوانان آغاز شده است.»

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا چند ماه پیش که دستور انجام تحقیقاتی درباره منشأ کرونا را صادر کرده بود دو فرضیه احتمالی را درباره خاستگاه کرونا مطرح کرده و خواستار یافتن پاسخ برای آن شده بود: انتقال از حیوان به انسان یا نشت از آزمایشگاه.

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که بار‌ها به دلیل سیاسی کردن مسائل اطلاعاتی مورد انتقاد قرار گرفته بود تلاش می‌کرد فرضیه نشت آزمایشگاهی ویروس را در افکار عمومی تقویت و ترویج کند. چین، به شدت ادعا‌های دولت ترامپ را تکذیب می‌کرد. ترامپ و دستیارانش از نام «ویروس چینی» برای اشاره به کرونا استفاده می‌کردند.

چین بار‌ها از آمریکا به دلیل سیاسی کردن مسئله تحقیق در خصوص منشأ کرونا انتقاد کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها