نیروهای روسیه امروز سدی که ۸ سال مانع از رسیدن آب به شبه جزیره کریمه شده بود را تخریب کردند.
کد خبر: ۱۳۵۶۲۸۰

به گزارش جام جم آنلاین، روسیا الیوم امروز شنبه فیلمی را منتشر کرد که نشان می دهد نیروهای روسی پس از ۸ سال سدی که مانع از رسیدن آب به شبه جزیره کریمه شده بود را تخریب کردند.

به گزارش روسیا الیوم، «سرگئی آکسیونوف» رئیس کریمه نیز در این ارتباط اعلام کرد که ارتش روسیه این سد را تخریب کرده است تا آب به کریمه برسد.

این در حالیست که درگیری های در اوکراین در سومین روز از حمله روسیه که با هدف حمایت از غیرنظامیانِ دونباس پنجشنبه هفته گذشته به دستور پوتین آغاز شد، ادامه دارد.

وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پس از امتناع کی یف از مذاکره، امروز به همه واحدهای نیروهای مسلح روسیه دستور داده شد تا در همه جهات حمله کنند. در جریان تخلیه ۸۲ نظامی اوکراین که در جزیره «مار» تسلیم شدند، ۱۶ قایق نیروی دریایی کی‌یف سعی کردند به کِشتی های روسیه حمله کنند. به احتمال زیاد پهپادهای آمریکایی قایق های اوکراینی را به سمت کِشتی های ناوگان دریای سیاه روسیه هدایت کردند. روز گذشته ۱۶ قایق اوکراینی به کِشتی های روسیه حمله کردند که ۶ فروند از آنها منهدم شدند. در جریان حمله قایق های اوکراینی، پهپادهای «RQ-۴» و «MQ-۹А» آمریکا در منطقه در اقدامی تحریک آمیز شروع به گشت زنی کردند.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه اضافه کرد: داده ها نشان می دهند که ملی گرایان اوکراین به استقرار توپخانه ها و راکت اندازها در مناطق مسکونی در کی یف و سایر شهرها ادامه می دهند. روش جنگ ملی گرایان اوکراین شبیه تروریست ها است. روسیه را تحریک به آتش مقابل در مناطق مناطق مسکونی می کنند. نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله ای را به مناطق مسکونی شهرهای اوکراین انجام نمی دهند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها