اوکراین: روسیه ۲ کشتی غیرنظامی دیگر را هدف قرار داد

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از مقام های اوکراینی خبر داد که ۲ کشتی دیگر هدف حملات نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۳۵۶۱۵۱
به گزارش جام جم آنلاین ، رویترز به نقل از مقام‌های اوکراینی نوشت کشتی‌های روسیه ۶ اسفند و یک روز پس از تهاجم این کشور به اوکراین یک کشتی حامل مواد شیمیایی و یک کشتی باری را در دریای سیاه هدف قرار دادند.

به نوشته رویترز، از زمان آغاز جنگ تاکنون سه کشتی غیرنظامی هدف قرار گرفته اند. پنج شنبه (۵ اسفند) نیز یک کشتی باربری تحت مالکیت ترکیه در سواحل اودسای اوکراین هدف قرار گرفت.

به گفته وزارت زیرساخت اوکراین، شناوری که پرچم مولداوی را برافراشته بود هنگام حمله کشتی روسیه ۶۰۰ تن گازوئیل حمل می‌کرد.

پیشتر سازمان دریانوردی مولداوی اعلام کرده بود که خدمه "میلنیال اسپیریت" تبعه روسیه بوده و دو تن از آن‌ها به شدت مجروح شده اند.

به گفته وزارتخانه مذکور، کشتی "نامورا کوئین" نیز که پرچم پاناما را برافراشته بود عازم یکی از بنادر اوکراین بود تا غله بار بزند.

مقام‌های محلی روسیه نیز اعلام کرده بودند که پنجشنبه دو کشتی باری در دریای آزوف، هدف حمله موشکی نیرو‌های اوکراینی قرار گرفته و بشدت آسیب دیدند.

جنگ در اوکراین امروز (شنبه) وارد سومین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشار‌های دیپلماتیک و تهدید‌ها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه (۲ اسفند) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قرارداد‌های همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و ساعاتی بعد از آن نیز مسکو اعلام کرد که مراکز نظامی را در اوکراین هدف قرار داده است.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها