سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، تمامی وظایف محوله به نیروهای مسلح در روز نخست عملیات ویژه در دونباس با موفقیت انجام، ۸۳ تأسیسات زیرساختاری نظامی اوکراین از کار افتاده و چهار فروند جنگنده و چهار پهپاد نیروی هوایی این کشور منهدم شده‌اند.
کد خبر: ۱۳۵۶۰۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت دفاع فدراسیون روسیه اواخر شب گذشته، پنجشنبه، اعلام کرد که تمامی وظایف تعیین شده برای نیروهای مسلح در روز نخست عملیات ویژه در منطقه دونباس با موفقیت انجام شده است.

سرلشکر ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: «تمامی وظایف محول شده به واحدهای نیروهای مسلح روسیه در روز نخست عملیات ویژه دفاع از دونباس با موفقیت انجام شد.»

کوناشینکوف با اشاره به اینکه گروه‌هایی از نیروهای مردمی در مناطق دونتسک و لوگانسک، نیروهای مسلح به خوبی مجهز شده اوکراین را در هم شکستند و به عمق 6 تا 8 کیلومتری پیشروی کردند، یادآور شد که این موفقیت عمدتاً در سایه پشتیبانی آتش هماهنگ شده توپخانه و نیروهای هوا-فضا امکان پذیر شد. آنها ورود نیروهای مسلح روسیه به شهر «خرسون» را تضمین کرده و به بازگشت آب به شبه جزیره کریمه کمک کردند.

به گفته این مقام نظامی، از آغاز عملیات ویژه، نیروهای مسلح روسیه 83 تأسیسات زیرساختاری نظامی زمینی اوکراین را از کار انداخته، چهار فروند هواپیمای سوخو و چهار هواپیمای بدون سرنشین نیروی هوایی اوکراین را منهدم کرده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه یادآور شد که یک فروند هواپیمای تهاجمی سوخو 25 نیروی هوا-فضای روسیه در جریان عملیات ویژه در اوکراین بر اثر خطای خلبان سقوط کرد، البته خلبان زنده است.

سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه نیز به تمامی فرماندهان واحدهای نظامی این کشور دستور داده تا با سربازان اوکراینی با احترام رفتار کنند، زیرا آنها به مردم خود سوگند یاد کرده و دستورات را اطاعت کردند. وی تاکید کرد که برای نظامیان اوکراینی که سلاح خود را زمین گذاشته باید کریدور امنی برای خروج از کشور ایجاد شود.

طبق اطلاعات نیروهای مرزبانی روسیه، روز پنجشنبه مرزبانان اوکراینی واحدهای خود را ترک کرده و از شرکت در درگیری خودداری می‌کنند.

ضمن اینکه صبح امروز، جمعه، 25 فوریه، کمیته تحقیقات روسیه نیز گزارش داد که حداقل 14 گلوله توپ و خمپاره شلیک شده توسط نیروهای مسلح اوکراین به خاک منطقه راستوف روسیه اصابت کرده است.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها