معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید:

مدیران بانک‌ های روسی را تحریم می‌کنیم

واکنش دبیرکل سازمان ملل به عملیات نظامی روسیه در اوکراین

دبیرکل سازمان ملل عملیات روسیه در اوکراین را مغایر منشور این سازمان دانست و بازگشت نیروهای روس به کشور خود را خواستار شد.
کد خبر: ۱۳۵۵۹۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد پنجشنبه شب به عملیات نظامی روسیه در اوکراین واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، گوترش گفت: ابعاد عملیات نظامی روسیه در خاک کشور مستقل اوکراین به اندازه‌ای است که طی چند دهه گذشته در اروپا بی‌سابقه بوده است.

دبیرکل سازمان ملل افزود: «چنین اقدامات یک‌جانبه‌ای با منشور سازمان ملل متحد در تضاد است».

وی همچنین اعلام کرد مبلغ بیست میلیون دلار از محل صندوق مرکزی پاسخ‌های اضطراری سازمان ملل برای رسیدگی به نیازهای ضروری در اوکراین اختصاص می‌یابد.

گوترش همچنین با محکوم کردن هرگونه اقدام نظامی یک کشور علیه کشوری دیگر، از روسیه درخواست کرد به عملیات خود خاتمه داده و نظامیانش را به داخل مرزهای خود بازگرداند.

روسیه از بامداد پنجشنبه دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها