نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شوری اسلامی گفت: براساس اسناد بالادستی تعریف شده و سند آمایش سرزمینی در این استان یکی از راه‌های توسعه حوزه کشاورزی و ایجاد کارخانجات متناسب با این بخش است.
کد خبر: ۱۳۵۵۷۵۹
 به گزارش اختصاصی جام جم انلاین لرستان: یحیی ابراهیمی افزود: اساس و زیرساخت توسعه بخش کشاورزی مساله تخصیص آب، احداث سدها و به اتمام رساندن سدهای نیمه‌تمام است.

وی ادامه داد: سدسازی به‌عنوان یکی‌از مطالبات مردم در سفر هیات دولت به لرستان مطرح شد و پیگیر آن هستیم. نباید تنها به تکمیل سدهای نیمه‌تمام قانع باشیم بلکه مطالبه عمومی لرستان حق‌آبه، ساختن سدهای نیمه‌تمام و احداث سدهای جدید است.
 
ابراهیمی با تاکید بر انجام طرح‌های آبخیزداری در استان، افزود: در این خصوص ۱۸۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است که از وزیر جهاد کشاورزی انتظار می‌رود به صورت ویژه مساله  آبخیزداری، کشت اراضی دیم، ایجاد باغات در اراضی شیب‌دار ورود پیدا کند چرا که آبخیزداری در ذخیره کردن آب‌های زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش خاک و سیلاب نقش بسزایی دارد.
 
نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی  در خصوص ایجاد اشتغال در شهرستان‌های سلسله و دلفان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که پیگیر آن هستیم ایجاد شغل پایدار در این شهرستان‌هاست که قطعا با راه‌اندازی صنایعی به ویژه پتروشیمی و شهرک پتروشیمی براساس صنایع پایین دستی می‌توان بخشی از معضل بیکاری این دو شهرستان و حتی استان را برطرف کرد.
 
وی تاکید کرد: دلفان در مجاورت استان کرمانشاه است و می‌توان  با راه‌اندازی شهرک‌ پتروشیمی در آن مساله صادرات را نیز رونق بخشید و قطعا تحقق این موضوع توجیه اقتصادی را به دنبال دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها