مشاور فرماندهی معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح

پژوهشگاه مواد و انرژی کشور آماده کمک به صنایع مختلف

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح : تاکنون ظرفیت بزرگ علمی و پژوهشی در پژوهشگاه مواد و انرژی کشور ایجاد شده که می‌تواند در بخش توسعه صنعت دفاعی و غیردفاعی مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر: ۱۳۵۵۴۲۷

به گزارش جام جم آنلاین البرز: سردار «حسین دهقان» امروز در بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی ایران مستقر در مشکین دشت استان البرز افزود: تاکنون در بخش‌های انرژی، مولد‌ها، ذخیره ساز‌ها و محیط زیست در پژوهشگاه مواد وانرژی ایران به شکل جدی کار شده است.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح، گفت: همچنین در بحث میکروالکترونیک پژوهشگاه مواد و انرژی خیلی خوب کار شده و در مجموع این پژوهشگاه دارای ظرفیت فوق العاده است.

دهقان ادامه داد: همچنین این پژوهشگاه از نیروی انسانی با تجربه برخوردار است، اما تجهیزات آن باید به روز شود.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ظرفیت‌های این پژوهشگاه کمتر دیده شده است، افزود: مسوولان پژوهشگاه باید ظرفیت‌های موجود را معرفی و در معرض اطلاع دیگران قرار دهند تا زمینه بهره گیری از این ظرفیت‌ها فراهم شود.

دهقان گفت: نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور برای تامین نیاز‌های خود می‌توانند از ظرفیت‌های مختلف پژوهشگاه مواد و انرژی کشور بهره‌مند شوند.

پژوهشگاه مواد وانرژی کشور وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکنون اختراعات زیادی در سطح جهانی، منطقه و کشور به ثبت رسانده که بخشی از این دستاورد‌ها تجاری سازی شده است.


آبگرمکن خورشیدی و آب شیرین کن نمونه‌هایی از اختراعات محققان این پژوهشگاه است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها