فرماندار همدان گفت: برنج وارداتی دولتی در ۵۰ فروشگاه شهر همدان توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۵۵۳۲۰

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمدعلی محمدی در کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار شهرستان همدان اظهار کرد: برنج وارداتی تایلندی از طریق ۵۰ فروشگاه تعیین شده در شهر همدان با نرخ دولتی هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به گزارش بازرسی سازمان صمت استان در خصوص بازرسی از ۱۲ انبار برنج، ۱۵ انبار سیب زمینی و چهار انبار روغن و مشاهده مغایرت‌هایی در موجودی برخی از انبارها با میزان ثبت شده در سامانه تاکید کرد: تاخیر در تشکیل، ارسال و رسیدگی به پرونده متخلفان کار نظارت را بی‌اثر می‌کند.

فرماندار شهرستان همدان افزود: متولیان امر در بازرسی سازمان صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی ضمن افزایش ارتباط و همکاری مستمر باید ترتیبی اتخاذ کنند که فرایند بازرسی و برخورد با متخلفان در کمترین زمان ممکن انجام شود.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید با هماهنگی بیشتر و پهنه‌بندی واحدهای صنفی به نحوی عمل کنند که شاهد موازی‌کاری در امر بازرسی یا مراجعه مکرر به برخی از واحدهای صنفی و عدم مراجعه به تعدادی دیگر از واحدهای صنفی نباشیم.

فرماندار همدان تداخل صنفی و عرضه محصولات مشکل دار در تاریخ مصرف یا کیفیت با قیمت پایین‌تر را از دیگر مشکلات شایع در برخی واحدهای صنفی برشمرد و افزود: متاسفانه این اتفاق بعضا با عنوان حراج، عرضه مستقیم، تخفیف ویژه یا فروشگاه ارزانی مشاهده می شود که نیازمند نظارت جدی است.

وی با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بر واحدهای صنفی در بازار اسفندماه و شب عید تصریح کرد: افزایش قیمت شکر و روغن می‌طلبد بر نحوه قیمتگذاری و تشدید نظارت بر قنادی‌ها توجه بیشتری صورت پذیرد.

محمدی تجدید نظر و برنامه ریزی مطلوب‌تر در خصوص نظارت بر نحوه فعالیت و قیمت در آرایشگاه‌های زنانه را ضروری دانست و گفت: دخالت در امور پزشکی، وضعیت بهداشتی، مواد مصرفی و قیمت نامتعارف خدمات و کالاها از جمله مواردی است که در فعالیت آرایشگاه‌های زنانه افزایش یافته که باید با کمک علوم پزشکی، بازرسی اتاق اصناف و صمت این موارد بررسی و برخورد قانونی اعمال شود.

وی افزود: در حال حاضر نظارت بر فعالیت آرایشگاه‌های زنانه ضعیف است و با توجه به فعالیت تعداد قابل توجه این واحدها در شهر همدان باید با هماهنگی بیشتر بازرسی از این واحدها در دستور کار قرار گیرد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

فرماندار همدان یادآور شد: برابر اعلام اداره کل غله خرید آرد از واحدهای تولیدی و کارخانجات آرد خارج استان و فروش آرد به خارج استان ممنوع است که در این راستا نیروی انتظامی دقت نظر لازم را به ویژه در خودروهای حامل آرد اعمال کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها