مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان بوشهر خبرداد؛

18 اسفندماه سالروز تأسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد

بچه های مسجد در جشنواره هنرهای تجسمی مشارکت فعالی دارند

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: بچه های مسجد در جشنواره هنرهای تجسمی مشارکت فعالی دارند
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: بچه های مسجد در جشنواره هنرهای تجسمی مشارکت فعالی دارند
کد خبر: ۱۳۵۵۱۹۵

فراخوان اولین جشنواره ملی هنرهای تجسمی بچه‌های مسجد ـ ترنج در چهار بخش گرافیک، نقاشی، عکاسی و خوشنویسی منتشر شد. این رویداد به میزبانی اردبیل برگزار شد.
آیین نامه اولین جشنواره ملی هنرهای تجسمی بچه‌های مسجد ـ ترنـج
طلیعه:
هنر در جمهوری اسلامی یک وسیله و ابزار و از شمار بهترین هاست. اگر جمهوری اسلامی حرفی برای گفتن و یا ایده ای برای عرضه کردن دارد این عرضه باید با بهترین شیوه ها که همان هنر است انجام گیرد.
جهش تولید از ابزارهای قدرت است.
ابزارهای هنری بی‌شک رساترین، بلیغ‌ترین و کاری‌ترین ابزار ابلاغ و تبلیغ پیام است.
هنر را با معیارهای اسلامی یاد بگیرید و یاد بدهید و آن را به کار ببرید تا بتوانیم مفاهیم و ارزش های الهی و اسلامی را به مردم نشان دهیم.
حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)
مقدمه:
با اتکا به پروردگار متعال و نظر به عمل به مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص تحقق شعار سال 1400″تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و در جهت بهره‌مندی از ظرفیت کم‌نظیر اصحاب فرهنگ و هنر مسجدی و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در حوزه هنر ارزش آفرین و متعالی، کانون فرهنگی هنری الهادی با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان اردبیل و با حمایت دفتر هنری معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و همکاری ستادهای استانی کانون های مساجد سراسر کشور جشنواره ملی هنرهای تجسمی بچه های مسجد«ترنج» را برگزار می نماید.
اهداف اولین جشنواره ملی هنرهای تجسمی بچه‌های مسجد ـ ترنج :
مشارکت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در تحقق شعار سال 1400 تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها
افزایش تولید محصولات فرهنگی، هنری و دینی به همت بچه‌های مساجد کشور
کشف استعدادها و حمایت بیش از پیش از هنرمندان مسجد محور خصوصاً در حوزه هنرهای تجسمی
غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون های مساجد
ایجاد رقابت سالم و هوشمند ویژه آحاد جامعه خصوصاً نوجوانان و جوانان
اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره:
رئیس شورا: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان
مدیر جشنواره: مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل
دبیر جشنواره: معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان
دبیر اجرایی و هنری: جناب آقای حجت ا… عینی
روابط عمومی و ارتباطات: جناب آقای فرهاد عباس‌پور نمین مسئول انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل – روابط عمومی  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل
ناظر جشنواره: مدیرکل هنری یا نماینده تام الاختیار ایشان در معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانونهای مساجد کشور
عضو شورا: معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان – مدیرکل یا نماینده تام الاختیار حوزه هنری استان ـ انجمن هنرهای تجسمی استان اردبیل
رویکردها:
استفاده از ظرفیت هنر برای تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها مورد مطالبه  رهبر معظم انقلاب و حضور اصحاب فرهنگ و هنر مسجدی در فرهنگ سازی و ترویج ارزش های والای انقلاب اسلامی و نیازهای اساسی کشور خصوصاً تولید ، کار و اشتغال
شناسایی و رقابت آثار هنرمندان تجسمی سراسر کشور خصوصاً نوجوانان و جوانان مسجدی
وظایف:
الف) ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور:
تصویب و حمایت از اجرای جشنواره ملی هنرهای تجسمی بچه های مسجد ترنج در سطح کشور
تأمین هزینه مورد ن یازجشنواره بر اساس اهداف و جدول ریزهزینه
صدور گواهینامه معتبر برای هنرمندان
ب) ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل:
کانون فرهنگی هنری الهادی
تهیه پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی جشنواره ملی ترنج
پیگیری امضای تفاهم‌نامه با ستاد کشوری
تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره ملی هنرهای تجسمی بچه های مسجد «ترنج»
تشکیل جلسه مجازی برای توجیه کارشناسان ستادهای استانی مشارکت کننده در جشنواره
پیگیری ثبت نام هنرمندان تجسمی کانون های مساجد سراسر کشور و سایر هنرمندان
ج) ستادهای استانی فهما:
معرفی و تبلیغ و اطلاع رسانی جشنواره در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و هنرمندان استان
پیگیری ارائه تولیدات هنرمندان برای شرکت در بخش رقابت
پیگیری سایر امور محوله که از طریق معاونت فرهنگی صورت گیرد.
موضوعات اولین جشنواره ملی هنرهای تجسمی بچه‌های مسجد ـ ترنج :
قرآن و سیره اهل بیت(ع)
مسجد و گام دوم انقلاب
پیشرفت و امید به آینده
مقاومت و عزت ایرانی
موضوع ویژه: نقش مساجد در بهداشت و سلامتی مردم و کنترل و مقابله با بیماری کرونا
 
 
به گزارش جام جم آنلاین اردبیل، در جلسه شورای سیاستگذاری اولین جشنواره ملی هنرهای تجسمی «ترنج» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: بچه های مسجد در جشنواره های هنرهای تجسمی مشارکت فعالی دارند و با برگزاری اولین جشنواره ملی هنرهای تجسمی «ترنج» تلاش خواهیم کرد بانک اطلاعات هنرمندان مسجدی در رشته هنرهای تجسمی را گردآوری کنیم.
وی افزود: اولین جشنواره ملی هنرهای تجسمی «ترنج» در در 4 گرایش نقاشی با تکنیک آزاد، گرافیک (پوستر)، عکاسی با دوربین و موبایل و خوشنویسی با خط نسعلیق و ثلث برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: از همه فعالان کانون های مساجد که در رشته های این جشنواره می توانند مشارکت داشته باشند دعوت می شود تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در اردبیل، خیابان پاسداران بعد از پل یعقوبیه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل ارسال کنند.
سقاء عنوان کرد: زمینه لازم برای حضور دانشجویان و علاقمندان حوزه هنرهای تجسمی در بخش آزاد نیز فراهم شده است تا در این جشنواره ملی حضور فعال داشته باشند.
این مقام مسئول اظهار داشت: این جشنواره با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حوزه هنری استان و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل و سایر نهادهای اجرایی و فرهنگی اجرا می شود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: امیدواریم به عنوان یک جشنواره ملی مشارکت دستگاه های اجرایی استان در برگزاری هر چه بهتری آن شاهد باشیم.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در جلسه شورای سیاست گذاری اولین جشنواره ملی هنرهای تجسمی «ترنج» گفت: برگزاری اولین جشنواره ملی هنرهای تجسمی «ترنج» افتخار بزرگی برای استان اردبیل است و باید دستگاه های فرهنگی استان مشارکت و همت بلندی برای برپایی این جشنواره داشته باشند.
وی افزود: مساجد و اماکن متبرکه در کشور، جلوه های بسیار ارزشمند از هنرهای تجسمی هنرمندان در طول تاریخ هستند و نوجوانان و جوانان بر آمده از مساجد نیز باید به آموزش این هنرها گرایش داشته باشند.
بحرالعلومی تصریح کرد: هنر اسلامی بیشترین جلوه ذاتی خود را در مساجد به نمایش گذاشته و ارتباط تنگاتنگی بین نمود هنر تجسمی در مساجد وجود دارد.


وی خاطر نشان کرد: استان اردبیل از نظر هنرمندان بالاقوه هنرهای تجسمی به خود می بالد و این رویداد ملی می تواند ارزش های هنری و معرفی هنرمندان استان بسیار مفید و سازنده باشد.
بحرالعلومی افزود: به حول قوه الهی با کاهش شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل باید تلاش کنیم این جشنواره ملی با شکوه خاص و در خور شان هنرمندان هنرهای تجسمی برگزار شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: البته پیشنهاد می شود برای تمرکز زدایی از مرکز استان اختتامیه این جشنواره در یکی از شهرستان ها که امکانات لازم در برپایی این رویداد دارد، به صلاحدید دبیرخانه جشنواره برگزار شود.
بحرالعلومی اذعان داشت: شهرستان ها نقش مهمی در رویدادهای فرهنگی استانی و ملی داشته باشند و باید از ظرفیت ها و پتانسیل شهرستان ها در برنامه های فرهنگی بهره مند شد.
اولین جشنواره ملی هنرهای تجسمی «ترنج» در 4 گرایش نقاشی با تکنیک آزاد، گرافیک (پوستر)، عکاسی با دوربین و موبایل و خوشنویسی با خط نسعلیق و ثلث برگزار می شود.
شرکت کنندگان و هنرمندان تا 16 آذرماه فرصت دارند تا آثار خود را در سایت جشنواره به نشانی www.toranjfetival.ir بارگذاری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها