رییس پلیس پایتخت گفت: بیش از ۴۶ درصد کشته‌های تصادفات رانندگی و همچنین بیشتر از ۵۰ درصد مجروحان و مصدومان در پایتخت مربوط به موتورسیکلت سواران است.
کد خبر: ۱۳۵۵۱۰۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سردار حسین رحیمی روز شنبه در مراسم آغاز طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت سواران تهران در جمع خبرنگاران گفت: این طرح در ١٠٣ نقطه از پایتخت اجرا می‌شود و با ١٠ تخلف مانند حرکات مخاطره آمیز، مخدوش کردن پلاک، حمل بار‌های نامتعارف، عبور از چراغ قرمز و چند مورد دیگر برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: این طرح در پی مطالبه مکرر مسئولان و شهروندان اجرا می‌شود.

رحیمی افزود: بسیاری از تخلفات ترافیکی مربوط به موتورسیکلت سواران است و اجرای این طرح می‌تواند آثار خوبی در حوزه ترافیکی و حتی برخورد با جرائم در پی داشته باشد.

فرمانده انتظامی پلیس تهران با بیان اینکه این طرح با همکاری پلیس‌های راهور، پیشگیری و یگان امداد پلیس در تهران و شهر ری اجرایی شده است، افزود: هدف اصلی این طرح ساماندهی و انضباط بخشی موتورسیکلت سواران و رفع دغدغه شهروندان است و جلسات توجیهی متعددی با مسئولان اجرایی برگزار کرده‌ایم.

رحیمی با بیان اینکه اجرای این طرح بیش از همه به نفع خود موتورسیکلت سواران است ادامه داد: پلیس خود را در مقابل انضباط شهری و نظم عمومی، جان موتورسواران و عابران پیاده مسئول می‌داند و به طور جد به دنبال انضباط بخشی ترافیکی به خصوص در حوزه موتورسیکلت سواران است.

وی افزود: در اجرای این طرح، برخورد مناسب با موتورسیکلت سواران هرچند متخلف باشند مورد تاکید و توصیه ما است و ساماندهی موتورسیکلت سواران نقش موثری در کاهش جرائم و تخلفات خواهد داشت.

فرمانده انتظامی پلیس تهران با بیان اینکه امیدواریم که شهروندان در اجرای هرچه بهتر این طرح پلیس را همراهی کنند، بیان کرد: این طرح استمرار خواهد داشت و موتورسیکلت متخلفان ۱۲ ساعت متوقف می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها