کیلید راهگشای شما در خرید و اجاره آپارتمان در تهران

با وضعیت نامساعدی که این روزها گریبان‌گیر بازار مسکن شده است به‌صراحت می‌توان به این نکته توجه کرد اجاره و خرید آپارتمان به معضلی اساسی در جامعه تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۳۵۴۷۳۷
 
این روزها قیمت‌ها به‌قدری سرسام‌آور شده است که با بررسی آمارها و داده‌های بانک مرکزی بیشترین متوسط قیمت خرید آپارتمان در آبان‌ماه سال جاری مربوط به منطقه 1 شهرداری تهران به میزان 727499 هزار ریال و کمترین متوسط قیمت به منطقه 18 و به میزان 145199 هزار ریال بوده است که این ارقام بسیار چشمگیر است.

این در حالی است که در این ماه پس از منطقه 1، مناطق 3 و 2 به ترتیب شاهد بیشترین متوسط قیمت خرید آپارتمان در کلان‌شهر تهران بوده‌اند و پس از منطقه 18 شهرداری تهران، مناطق 17 و 20 از کمترین متوسط قیمت خرید آپارتمان برخوردار بوده‌اند.

در این ماه با بررسی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا نشان‌دهنده این مطلب است که از مجموع 7304 احد مسکونی معامله شده به‌گونه‌ای بوده است که واحدهای مسکونی تا 5 سال ساخت با سهم 0/32 درصدی بیشترین سهم معاملات را از آن خودکرده است و پس از آن واحدهای مسکونی 6 تا 10 سال، 11 تا 15 سال و سپس 16 تا 20 سال ساخت به ترتیب بیشترین میزان معاملات اجاره و خرید آپارتمان را به خود اختصاص داده‌اند.

اما در خصوص توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای واحدهای مسکونی معامله شده در این ماه باتوجه‌به افزایش قیمت اجاره و خرید آپارتمان در این ماه بیشترین سهم از معاملات انجام شده را واحدهای مسکونی با سطح زیربنای 50 تا 60 مترمربع با سهم 1/16 درصدی و سپس واحدهای مسکونی 60 تا 70 متری و سپس 70 تا 80 متری را به خود اختصاص داده‌اند که این آمار بیانگر قدرت خرید پایین شهروندان و گرایش به اجاره و خرید آپارتمان با متراژهای کوچک‌تر است.

حال در این میان و شرایط ویژه‌ای که در بازار اجاره و خرید آپارتمان در تهران وجود دارد بسیاری از شهروندان برای تأمین اساسی‌ترین نیاز خود و خانواده در جستجوی ملک هستند تا شاید گزینه‌ای متناسب با بودجه و خواسته خود را بیابند پس اگر شما هم از جرگه این افراد هستید با ما همراه باشید تا سری به دو محله پرطرف‌دار تهران بزنیم تا شاید یکی از این مناطق منطقه محبوب شما برای سکونت باشد.

یکی از مناطق جذابی که این روزها شمار بسیاری از شهروندان علاقه‌مند به سکونت در آن هستند محله بلوار فردوس در منطقه 5 شهرداری تهران است که در بین قشر جوان جامعه طرف‌داران بسیاری را دارد.
 
کیلید راهگشای شما در خرید و اجاره آپارتمان در تهران
 
این محله جذاب که به دو بخش بلوار فردوس شرق و غرب تقسیم شده از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است که متقاضیان اجاره و خرید آپارتمان در بلوار فردوس بر حسب علایق خود می‌توانند در هرکدام از این دو بخش به جستجوی ملک موردنظر خود بپردازند.

اگر نگاهی اجمالی به محله بلوار فردوس داشته باشید به این امر پی خواهید برد که قیمت تخمینی یک مترمربع واحد مسکونی در بلوار فردوس غرب 39 میلیون تومان است که متقاضیان خرید آپارتمان در بلوار فردوس غرب به طور تخمینی برای تهیه یک واحد مسکونی متوسط باید هزینه‌ای بالغ بر 3 میلیارد و 316 میلیون تومان بودجه را در نظر بگیرند این در حالی است که قیمت تخمینی یک مترمربع واحد مسکونی در محله بلوار فردوس شرق 40 میلیون و 99 هزار تومان است که بر حسب آگهی‌های ثبت شده در سامانه هوشمند و تخصصی کیلید علاقه‌مندان به خرید آپارتمان در بلوار فردوس شرق برای تهیه یک واحد مسکونی متوسط باید هزینه‌ای بالغ بر 4 میلیارد و 374 میلیون تومان را داشته باشند.

باتوجه‌به قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در بلوار فردوس غرب و شرق به‌صراحت می‌توان گفت که به لحاظ قیمتی واحدهای مسکونی واقع در بلوار فردوس شرق به نسبت گران‌قیمت‌تر هستند و متقاضیان خرید آپارتمان در بلوار فردوس شرق برای سکونت در این محله باید بودجه بیشتری را در نظر بگیرند.

اگر علاقه‌مند به سکونت در بخش اصیل و زنده‌تر در محله بلوار فردوس هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به جستجوی ملک موردنظر خود در بلوار فردوس شرق بپردازید زیرا وجود مغازه‌ها و فروشگاه‌های متعدد و رستوران‌ها در کنار مراکز خرید متعدد و بزرگ‌ترین مرکز خرید این محله تحت عنوان مجتمع آیریک شهر باعث شده که این محله از محدوده غربی شلوغ‌تر باشد به همین دلیل متقاضیان اجاره و خرید آپارتمان در بلوار فردوس شرق در بیشتر ساعات روز در این محله ترافیک را مشاهده خواهند کرد.

اما اگر تمایل به زندگی در بخش دنج و آرام محله بلوار فردوس را دارید به طور حتم اجاره و خرید آپارتمان در بلوار فردوس غرب برای شما مناسب‌تر خواهد بود زیرا کوچه‌های زیبا و دنج این بخش تجربه یک زندگی آرام و مملو از آرامش را برای شما در پی خواهد داشت.

آنچه که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای اجاره و خرید آپارتمان در بلوار فردوس غرب و شرق باشد به طور حتم امکانات مناسب موجود در بلوار فردوس است زیرا در این محله درمانگاه شبانه‌روزی التیام، درمانگاه شماره 22،درمانگاه بهداشتی و درمانی حضرت زهرا در کنار مراکز و ادارات مهمی چون مرکز قضایی شهید فهمیده، پایگاه مدیریت بحران منطقه 5،اداره کل امور مالیاتی شهر تهران، کارگزاری شماره 51 تأمین اجتماعی و همچنین مراکز فرهنگی و آموزشی بسترهای زندگی در یک منطقه پر امکانات را فراهم کرده است.
 
کیلید راهگشای شما در خرید و اجاره آپارتمان در تهران
 
حال علاوه بر محله بلوار فردوس یکی دیگر از محله‌های اصیل و جذابی که از علاقه‌مندان بسیاری برخوردار است محله پرطرف‌دار دزاشیب است که در شمال تهران، محدوده شمیرانات و منطقه 1 شهرداری قرار گرفته است.

این محله جذاب که به لحاظ موقعیت جغرافیایی از طبیعت و آب‌وهوای بسیار منحصربه‌فردی برخوردار است در جرگه مناطق گران‌قیمت تهران قرار دارد که بسیاری از شهروندان که توانایی خرید آپارتمان در این محله را ندارد اجاره آپارتمان در دزاشیب را انتخاب می‌کنند.

علاقه‌مندان به رهن و اجاره آپارتمان در دزاشیب لازم است به این نکته توجه کنند که بر اساس آگهی‌های ثبت شده در سامانه هوشمند و تخصصی کیلید قیمت رهن کامل یک مترمربع واحد مسکونی در این محله لوکس 8 میلیون و 8 هزار تومان است که متقاضیان اجاره آپارتمان در دزاشیب برای رهن کامل یک واحد مسکونی متوسط در این محله باید بودجه‌ای معادل 1 میلیارد و 94 میلیون تومان را داشته باشند.

برای سکونت در محله دزاشیب هرآنچه که برای یک زندگی آرام و بی‌دردسر لازم است مهیا شده به‌نحوی‌که از مراکز خریدی چون فرمانیه، کیمیا و روشا گرفته تا مراکز درمانی چون درمانگاه شبانه‌روزی منطقه 1،مرکز جراحی فرمانیه، مرکز کلینیک تخصصی شن‌های نقره‌ای و کلینیک ارتوپدی نیاوران در این منطقه وجود دارد که از دغدغه ساکنان و متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان در دزاشیب کاسته است.

اما در محله دزاشیب نیز همچون سایر محله‌های مشهور کلان‌شهر تهران ادارات و سازمان‌های مهمی قرار دارد که بر اهمیت این محله افزوده است. در این محله دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، دانشکده امور بین‌المللی وزارت امور خارجه، مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران و همچنین کانون پزشکان محلات تهران قرار دارد که استقرار این مراکز این منطقه بستری را ایجاد کرده که علاقه‌مندان به خرید و اجاره آپارتمان در دزاشیب در محله‌ای تأثیرگذار روزگار خود را سپری کنند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها