نحوه طراحی کارت ویزیت چگونه است و چرا آنقدر برای کسب‌وکارها اهمیت دارد؟ تبلیغات، شناسایی برند و اطلاعات تماس چند ابزار مهم کسب‌وکار هستند که بسیاری از نیازهای اساسی حرفه‌ای را برآورده می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۵۴۵۸۰
نحوه طراحی کارت ویزیت
 
زمانی که این دسته از بیلبوردهای جیبی را به درستی طراحی کنید می‌توانید تاثیر ماندگاری بر جای بگذارید و مشتریان دائم‌العمری نیز داشته باشید. با چاپ کارت ویزیت شما می‌توانید مشتریان هدف خود را بیابید و از طرق مختلف خود را به آن ها معرفی کنید، کارت ویزیت یک کارت کاغذی کوچک چاپ شده به اندازه کارت اعتباری است که اطلاعات کسب‌وکار شما مانند نام، اطلاعات ‌تماس و الگو برند به مخاطب معرفی می‌کند. در حقیقت نحوه طراحی کارت ویزیت بخش ضروری برندسازی است که از راه بصری برند شما را معرفی می‌کند و باعث می‌شود در ذهن بصری مخاطب باقی بمانید.

چه چیزی یک کارت ویزیت خوب را می سازد؟
 
نحوه طراحی کارت ویزیت
چه یک فرد فریلنسری باشید، چه بنیان‌گذاری استارتاپ جوان یا بخشی از شرکت تاسیس شده، دو جزء مهم در طراحی کارت ویزیت وجود دارد که باید قبل از شروع به این دو جز فکر کنید:

·     الگوی تمام شده
·     طرح رنگ برند

الگو و طرح‌های رنگی دو انتخاب مهم بصری برای برندسازی هستند. این دو نه تنها نقش مهمی در کارت ویزیت ایفا می‌کنند، بلکه در دیگر زمینه‌ها مانند چینمان و هویت کسب و کار شما بسیار تاثیرگذارند.

الگویی پیدا کنید که شخصیت برند شما را منعکس کند

آیا تا بحال یک برند بزرگ بدون الگو دیده‌اید یا خیر؟ مطمئنا به این فکر می‌کنید هیچ برند معتبری در دنیا بدون الگو وجود ندارد. الگو تاثیر زیادی به درک مشتریان از برند شما دارد. شما حتی برای چاپ لیبل ساده هم نیاز به داشتن الگو دارید، بنابراین به طور طبیعی دوست دارید الگو‌تان برجسته باشد. اما چگونه؟ نگران نباشید، به راحتی می‌توانید به هدفتان برسید.

خلق یک الگوی عالی برای خود و کسب و کارتان نیاز به دقت زیادی دارد تا هویت برند را به مخاطب القا کنید و این که درک چه چیزی یک الگوی عالی را می‌سازد، انتخاب‌های درست طراحی و روند طراحی الگو را خود به خود پیش می‌برد.

فونت مناسب را پیدا کنید.
شما می‌خواهید فونتی را انتخاب کنید که لوگوی شما را تکمیل کند. زیرا مهم‌ترین اطلاعات روی کارت ویزیت با کمک فونت به مخاطب منتقل می شود. فونتب که بتواند در اولین نگاه اطلاعات لازم را در اختیار مخاطب قرار دهد بسیار اهمیت دارد و همچنین در ذهن بیننده جایگاه ویژه‌ای باقی می‌گذارد.  امروزه فونت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با آنها کار کنید تا ظاهر منحصر به فردی به لوگوی خود دهید. کافی است کمی سرچ کنید و تصور کنید کدام یک جذابیت بیشتر برای کارت شما دارد.

یک اندازه و شکل انتخاب کنید.
سخت‌ترین قسمت نحوه طراحی کارت ویزیت، پیدا کردن الگو و شکل‌های خاص است. اما علاوه بر این باید در نظر بگیرید تصاویر و الگوهای شما در کجای کارت قرار گیرد و اندازه کارت چقدر باشد بهتر است؟ معمولا کارت‌های مستطیلی شکل گزینه مناسب‌تری برای طراحی کارت ویزیت می باشد که برای برجسته شدن طرح‌های کارت ویزیت باید از قرار دادن نوشته‌ها و عناصر اصلی در نزدیک به هم خودداری کنید.

یکی از ایده‌های جالب در انتخاب شکل و اندازه کارت این است که تمام کارت ویزیت را بر اساس برش هوشمند بسازید. اگر شکل خاصی در طراحی کارت ویزیت در ذهن دارید می‌توانید برش کارت را متناسب با همان شکل انجام دهید تا در دهن مخاطب برند شما برجسته تر به نظر برسید و در عین حال شکل خلاقانه‌ای  در طراحی کارت اجرا کرده باشید.

اطلاعات خود را سازماندهی کنید.
این که کارت ویزیت شما واقعا چه می‌گوید به شرایط کسب و کار شما بستگی دارد. به عنوان مثال، خیلی از فریلنسرهای کار در خانه  نیازی آدرس پستی نداشته باشند. در حالی که مشاغلی فعال به صورت حضوری این طور نیست. شاید انتخاب اطلاعات روی کارت یک انتخاب استراتژیک باشد، مانند جلب توجه دنبال کننده‌های چشمگیر در رسانه‌های اجتماعی. پس نکته این است که افراد مختلف از متن‌های متفاوت روی کارت ویزیت سود زیادی می‌برند و هدف خود را اجرا می‌کنند.

در موارد زیر با لیستی از گزینه‌های رایج برای اجرا روی کارت ویزیت آشنا می‌شوید:
·    نام شرکت
·    شماره تلفن
·    عنوان شغلی
·    ایمیل
·    وب سایت
·    رسانه های اجتماعی
·    شعار به عنوان هویت برند

افزودن ایده‌های خلاقانه

یکی دیگر مراحل زمان‌بر نحوه طراحی کارت ویزیت، جستجوی ایده‌های خلاقانه است. در این قسمت دو مرحله وجود دارد که کمک می‌کند بهترین ایده‌های خلاقانه الگوی خود را ترسیم کنید:

مانند مخاطبان خود فکر کنید: لیستی از کلمات تهیه کنید که برند شما را توصیف می‌کند و  مانند یک فرد در جمعیت به هدف خود را فکر کنید و همیشه به یاد داشته باشید که چه چیزی برای آنها اهمیت دارد.

همه را درگیر کنید: فکر کردن به ایده، یک نفره خوب است. اما فقط تنوع تنفکر باعث می‌شود جادو اتفاق بیفتد. افراد را از هر بخشی یا حتی دوستان و شرکای تجاری را گردهم بیاورید و از دیدگاه‌های مختلفی استفاده کنید.

لوگو خود را بولد کنید.
لوگو هر برندی ترکیبی از تصاویر و نوشته‌هاست که این ترکیب هویت را به مخاطب می‌شناساند. یک الگوی خوب برای معرفی شرکت اصلی‌ترین نیاز است که به مخاطب نشان می‌دهد شما چه کاری انجام می‌دهید؟ چه کسی هستید و چه چیزی هدف شماست؟ تمام این موارد مسئولیت یک تصویر کوچک را نشان می‌دهد که باید با بولد کردن آن به نتیجه منحصربه‌فرد برسید.

مقداری فضای خالی بگذارید.
لازم نیست تمام فضای کارت را با لوگو و طراحی و اشکال‌های مختلف پر کنید. حالت مینیمالیست یک انتخاب محبوب برای چاپ کارت ویزیت است. با این حال، اگر از فضای خالی لذت نمی برید می‌توانید با گرافیک‌های اضافی فضای خالی را پر کنید. به عنوان مثال، در صنعت پوشاک از تم‌های زیبا مرتبط برای پس زمینه کارت استفاده می‌کنند. در حالی که پس زمینه محو است، طوری که از به هم ریختگی طراحی کارت به خوبی جلوگیری شده است.

ویژگی خاصی اضافه کنید.
برای اضافه کردن ویژگی‌های خاص می‌توانید به از چاپگرهای اختصاصی و متفاوت استفاده کنید تا روکش‌های ویژه‌ای برای چاپ کارت ویزیت در نظر گرفته شود. این ویژگی در ماندگاری کارت تاثیر بسیار زیادی دارد. اما قبل از ثبت سفارش و نهایی شدن چاپ لیبل در نظر بگیرید آیا اضافه کردن ویژگی های خاص می‌تواند برای استراتژی طراحی کارت ویژه مفید باشد یا خیر.  برخی ویژگی‌های منحصر به فرد برای چاپ کردن کارت ویزیت شامل نقش برجسته، پوشش uv، حکاکی الگو و نوشته‌های روی کارت می‌باشد.

استفاده از کدهای هوشمند QR
اگرچه این مدل کارت‌های ویزیت در چند سال اخیر به اندازه سال‌های گذشته محبوبیت زیادی ندارد. اما هنوز هم به عنوان یک میانبر مناسب برای انتقال داده‌های مفید شناخته می‌شود. این نمادهای کوچک مربعی شکل راهی سریع، آسان و موثر برای انتقال انواع پیام‌ها به مخاطبین است که برای پخش ویدیو، ارسال پیام های منحصر به فرد و اطلاعات تجاری و و دیگر موارد این چنینی استفاده می شود. با استفاده از دوربین موبایل، مخاطبین شما به راحتی می‌توانند اطلاعات را از کد QR بخوانند و بی‌شک جلب توجه بیشتری از سوی آن ها دریافت خواهید کرد.

تصحیح و سپس دوباره تصحیح کنید.
با وجود همه عناصر و پیش بینی‌های دقیق ممکن است انتخاب رنگ نهایی و ایجاد یک طرح خاص نیاز به بازیابی داشته باشید تا مطمئن شوید که همه چیز همانطور که در ذهنتان بوده کار می‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها