آیین تجلیل از فعالان عرصه احسان و نیکو کاری برگزار شد
به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان:

آیین تجلیل از فعالان عرصه احسان و نیکو کاری برگزار شد

باهدف افزایش بهره وری دام:

کاروان سلامت دام در شرق استان سمنان آغاز به کار کرد

کد خبر: ۱۳۵۴۳۸۱

به گزارش جام جم آنلاین سمنان؛ حامد احمدی مدیر  کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)‌گفت: این کاروان برای حمایت از دامداران شهرستانهای مهدیشهر، میامی و منطقه بیارجمند، کار خود را آغاز کرده است.

وی در آیین افتتاحیه این برنامه که با  حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان میامی برگزار شد، اظهار کرد: این برنامه به همت جهادگران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و دامپزشکی استان سمنان با شعار " دامپزشکی،امنیت غذایی و اقتصاد روستایی" آغاز شده است.

احمدی تصریح کرد: برنامه عملیاتی این کاروان در دو مرحله با اعتباری بیش از ۵ میلیارد ریال در هر مرحله  ودر فصل های زمستان و بهار، با هدف ارائه دارو و مکمل های غذایی و سم پاشی و انگل زدایی انجام می گیرد.

دکتر  حسینی مدیر کل دامپزشکی استان سمنان نیز در آیین افتتاحیه کاروان سلامت دام در شرق استان سمنان  با اشاره به تامین بخش قابل توجهی از گوشت مصرفی  کشور توسط دامداران استان سمنان، اظهار کرد:
به منظور  حفظ سلامت دام ها و افزایش بهره وری دامپروری، دامداران باید با  علم و اطلاعات مورد نیاز در زمینه تغذیه و پرورش دام، آشنایی با بیماری های دامی، بیماری های مشترک انسان و دام و نحوه مدیریت این موارد به منظور کاهش تلفات و افزایش سودآوری دامپروری آشنا شوند.
وی افزود: مقابله با انگل های دامی، استفاده از مکمل های ویتامین و مواد معدنی، واکسیناسیون به موقع دام ها و درمان دام های بیمار می تواند با جلوگیری از وقوع بیماری و تلفات علاوه بر حفظ سلامت جمعیت دامی، میزان سود حاصله از نگهداری دام ها را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

حسینی با اشاره به اهمیت ارائه  خدمات دامپزشکی، افزود: با توسعه، گسترش و پایداری خدمات دامپزشکی، بهره وری دامپروری رشد چشمگیری خواهد داشت.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان در خاتمه گفت: با توجه به حضور دامداران غرب استان در فصول سرد سال در مناطق  میامی و بیارجمند، این کاروان خدمات خود را  در این نقطه متمرکز کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها