مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره پوشش بیمه‌ای تست PCR برای مبتلایان به کرونا گفت: در حوزه درمان و در مراکز ملکی ما تست PCR برای آنها که تحت پوشش بیمه‌ای هستند، مطابق با پروتکل‌های تعریف شده، به صورت رایگان انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۳۵۴۳۲۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، میرهاشم موسوی درباره روند پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگان مبتلا به کرونا توضیح داد و در این باره اظهار کرد: به طور کلی و به استناد ماده (۵۹) قانون تامین اجتماعی، بیمه‌شدگانی که تحت معالجه و یا درمان‌های توانبخشی قرار می‌گیرند و بنا به تشخیص سازمان تامین اجتماعی موقتاً قادر به کار نیستند به شرط عدم اشتغال به کار و عدم دریافت مزد یا حقوق، استحقاق دریافت غرامت دستمزد را دارند.
وی افزود: بر این اساس پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه‌شدگان واجد شرایط، مستلزم طرح استراحت پزشکی و تایید آن در مراجع پزشکی معتمد سازمان است که به منظور تسهیل پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری و کاهش مراجعه بیمه شدگان به واحدهای اجرایی، امکان ارائه درخواست و ثبت مستندات به صورت غیرحضوری و از طریق مراجعه به درگاه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی فراهم است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسشی پیرامون رایگان شدن تست PCR برای مبتلایان که از چندماه قبل قرار بود اجرایی شود، گفت: در حوزه درمان و در مراکز ملکی ما  تست PCR  برای آنها که تحت پوشش بیمه‌ای هستند، مطابق با پروتکل‌های تعریف شده، به صورت رایگان انجام می‌شود.
موسوی افزود: درباره پوشش بیمه‌ای تست‌های کرونا در سایر مراکز، اگر با ما طرف قرارداد باشند نیز طبق پروتکل انجام می گیرد. در مجموع پرداخت هزینه‌های درمان در مراکز غیرملکی با فرانشیز و در مراکز ملکی کاملا رایگان ارائه می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها